Habelscoot
New Member
Hey hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik ben een vrij handige dame, maar het lukt me dit keer niet om het probleem te vinden.
Ik heb gezocht tussen soortgelijke posts, maar de situatie was steeds anders (bij anderen met dit probleem werkte bijv. de knippers wel of lag het aan de zekeringen).
Sinds een paar dagen start mijn Sym Orbit 2 ineens niet meer elektrisch. Na een aantal keer proberen sloeg hij wel aan met de kickstart, maar ook dat werkt nu niet meer. Ik kan dus niet meer met de scooter op pad.
Wat ik al heb gedaan/onderzocht:
Ik heb wel een multimeter, maar ik weet niet goed wat ik zou moeten meten en waar.
Zou dit bijvoorbeeld aan startonderbrekers kunnen liggen? Bij de standaard of de remhevels?
Zo ja.. hoe kom ik daarachter?
Heel fijn als iemand me een beetje op weg kan helpen!
Ik heb gezocht tussen soortgelijke posts, maar de situatie was steeds anders (bij anderen met dit probleem werkte bijv. de knippers wel of lag het aan de zekeringen).
Sinds een paar dagen start mijn Sym Orbit 2 ineens niet meer elektrisch. Na een aantal keer proberen sloeg hij wel aan met de kickstart, maar ook dat werkt nu niet meer. Ik kan dus niet meer met de scooter op pad.
Wat ik al heb gedaan/onderzocht:
- Ik heb de accu eerst volledig opgeladen (het is overigens ook een vrij nieuwe accu), dit loste het probleem ook niet op
- Ik heb eerst gecontroleerd of de knippers het deden, deze werkte niet.
Sterker nog, toen ik deze aanzette hoorde ik een soort zacht, kort tikje en vervolgens gebeurde er niets. - Claxon werkt ook niet
- Remlicht werkt wel
- Bij het starten hoor je het startrelais niet tikken, deze krijgt dus waarschijnlijk geen stroom
- Zekeringen gecontroleerd en vervangen voor de zekerheid, maar dit lost het ook niet op
Ik heb wel een multimeter, maar ik weet niet goed wat ik zou moeten meten en waar.
Zou dit bijvoorbeeld aan startonderbrekers kunnen liggen? Bij de standaard of de remhevels?
Zo ja.. hoe kom ik daarachter?
Heel fijn als iemand me een beetje op weg kan helpen!