Sym Orbit 2 defecte spanningsregelaar?

DamienOld

New Member
Ik beheer een Sym Orbit 2, waarmee ik al bijna 4000km mee heb gereden. Op de een willekeurig moment is mijn voorlicht , grootlicht en achterlicht er mee gekapt. Het lichtje bij de kilometerstand doet het niet meer. De knipperlichten, de remlichten en de dashboard lichtjes doen het nog wel. De zekeringen zijn niet doorgebrand en wanneer ik teveel gas geef, zullen zowel de voor- als achterlamp doorbranden. Betekent dit dat ik een kapotte spanningsregelaar heb?
 
Advertisement - register to remove this

Gingen de lampen ook feller branden tijdens gas geven?
Kan de spanningsregelaar zijn of een los contact of de spoel.
Meet de spanning eens over de accu met stationair en met gas geven.

Hier staat ook hoe het moet:
 
Gingen de lampen ook feller branden tijdens gas geven?
Kan de spanningsregelaar zijn of een los contact of de spoel.
Meet de spanning eens over de accu met stationair en met gas geven.

Hier staat ook hoe het moet:
Bedankt voor je reactie. Het antwoord op je eerste vraag is ja. Ik ga het proberen! Ik laat het weten!
 
Is het mogelijk een foto van de spanningsregelaar te maken?
Als get goed is met de kleuren rood/groen/wit/geel?
Meet ook even op de kleuren wit en geel, wel de meter op AC zetten. (stationair en met gas geven)
Rood is de +, en groen de -.
 
Ja zeker, bij deze de foto's:
20220826_172943.jpg20220826_172919.jpg20220826_173022.jpg20220826_172931.jpg
Post automatically merged:

Daarnaast nog extra info:
Ik heb met mijn vader gekeken en voordat we de spanningsregelaar bekeken, was het gele draadje en het rode draadje zowat doormidden. mijn vader heeft deze draadjes met kroonsteentjes weer aan elkaar vast gemaakt. hierna was het probleem nog steeds niet opgelost. Ik had vandaag een nieuwe spanningsregelaar binnen gekregen maar ik had net niet de goede besteld want de aansluiting was iets anders, waardoor we 2 keer de zekering hebben doorgebrand :rolleyes: oepsie. De oude zit er nu weer in en het probleem was nog steeds niet weg. In iedergeval, ligt het denkt u aan de spanningsregelaar of iets anders?
Bedankt voor de reactie alvast!!!
 
Wat is de reden dat alles ingepakt zit met Ductape ???
Is daar onder alles heel ??
Ja alles eronder is heel, is enkel voor bescherming vanwege wrijving
Post automatically merged:

Heb je een multimeter?
Dan meet de spanning eens hoe in de handleiding staat wat ik gestuurd heb.
Ja heb ik, ik heb morgen de tijd om het te meten! Ik laat de resultaten direct weten. Bedankt voor de reactie mannen!
 
kijk ook eens naar je massa bout, ik heb daar met mijn Aprilia ook last van gehad. Als deze oxidatie bevat kan dit tot weerstands toenamen leiden. Je spanningen regelaar kan de piekspanning via aarde niet goed kwijt en kan tot kortsluiting leiden. ik heb de spanningen regelaar toen open gemaakt met veel pijn en moeite en sluiting op de massa gevonden. ik heb de massa bout vervangen voor een rvs variant en een nieuwe spanningen regelaar geplaatst, nieuwe voor en achter lamp en zekering set en alles was hersteld.( de sluiting in de spanningen regelaar was op de 7.5v pin wat ik via de kabelboom kon herleiden.) Mijn dashboard had ook sluiting gemaakt, deze was met wat soldeer werk ook gemaakt. BTW bij de praxis heb je voor 5 euro een rol 15 meter kabelboom tape ;)
 
Back
Top