Hi greenhopper.
Als het echt alleen het starten is kijk dan inderdaad even naar hoe hij het doet als je kickt. Als dan wel goed is dan misschien even je stationair ietsje hoger afstellen om te kijken of dan wel goed doet. En anders even je elektrische start onderdelen helemaal nalopen om dat uit te sluiten.
check je het even? Lukt het nog steeds niet laat het dan hier weer even weten, denken we graag verder met je mee.
Fijne avond!
Hi Melvin bedankt voor je antwoord.
Vanmorgen heb ik eerst de elektrische start geprobeerd. Hij sloeg gelijk aan.
Het verschil met gister is dat ik de kleppen heb gesteld en de carb nog eens schoon heb gemaakt.
Aangezien Ik geen perslucht heb maar had begrepen dat je met een fietspomp ook wel wat kunt. Dat heb ik dan ook dit keer gedaan.
Ik heb ook er ook een andere bougies ingedraaid. Ik denk dat het misschien wel met de bougies te maken heeft gehad (denk ik).
Ook de pakkingen van de inlaatspruitstuk heb ik vervangen alhoewel dat niet nodig was.
Hij blijft wel stationair draaien maar, als je gas geeft dan gaat hij heel laag lopen en dan pakt tie zichzelf weer op en gaat dan weer iets hoger lopen. Hij blijft toch nog een beetje onregelmatig draaien. Ik ben daar nog niet uit wat dat zou kunnen zijn. Ik denk dat ik de carb nog voor de zekerheid ultrasoon laat reinigingen. Weet niet of het nut heeft maar, kan het altijd proberen. Het jammere is dat de scooter zaak waar ik naar toe had gebeld de complete scooter wilt hebben en me geen prijs geeft voor het ultrasoon reinigingen alleen ( erg jammer). Je begrijpt natuurlijk wat er voor prijskaartje dan aan komt te hangen. De scooter is niet van mij maar van iemand die net veel geld heeft en ik hem voor ze nakijk en fix.
De uitlaat die er nu opzit is van een andere Mio ( origineel) dan erop zat. De uitlaat die er nu opzit was ook gescheurd maar, heb deze laten lassen. Hij lekt nog wel een beetje bij de scheur ( niet goed gelast ) kan dit invloed hebben? Voor zover mijn kennis rijkt lijkt het mij niet.
Ik ga nog wel een keer terug om het goed te laten lassen.
De startmotor deed het niet maar die heb ik gerepareerd. Een van de koolborstels zat vast. De startonderbreker omzeild. De schakelaar onder de buddy word niet meer gebruikt. Elektrische start onderdelen lijken we dan ook verder in orde.
Even voor overige info:
Sproeier is 80 (origineel) Stationair sproeier is geloof ik 32 of 35.
Als jullie nog een idee hebben dan hoor ik het graag maar voor nu ben ik weer een stukje verder.
Alvast bedankt voor jullie hulp.