Sym mio niet vonken groot probleem

Renzo’A

New Member
Beste allen,

ik heb afgelopen week een Sym mio opknapper gekocht maar ik zit nu met het volgende probleem:

De scooter vonkt niet. Ik ben daarna erachter gekomen dat hij alleen niet vonkt als de accu niet aangesloten is! Als de accu dus niet gemonteerd is, vonkt hij wel.

Maar nu nog iets: De scooter wilt met moeite aangekickt starten, en zodra gestart loopt hij slecht en wilt hij maar niet stationair lopen.

als ik andere cdi’s aansluit wilt hij helemaal niet meer vonken?!?!

Ik heb ontsteking, bobine en bougie vernieuwd maar geen verschil! Ook massa punten gecontrolleerd en even opgeschuurd. Zelfs een andere kabelboom geprobeerd!

Wat kan het probleem zijn van al deze dingen?

Groet, Renzo
 
Advertisement - register to remove this

dus je heb een beetje aan stekkertjes gewiebeld....? denk dat de vorige eigenaar dit ook al geprobeerd heeft ;-)

ik denk dat je de standaard dingen ff moet nalopen/vervangen.
carb, zuigerveren en de kleppen om mee te beginnen.
 
Ik ben daarna erachter gekomen dat hij alleen niet vonkt als de accu niet aangesloten is!
Dus hier concludeer ik uit dat hij wel vonkt als de accu wel is aangesloten!

Echter in de volgende zin beweer je:
Als de accu dus niet gemonteerd is, vonkt hij wel.
Dit spreekt elkaar een klein beetje tegen, wat bedoel je nu?

Als ik me niet vergis heeft de Mio een DC-CDI dus deze is afhankelijk van een goeie 12V.

Accu in orde?
Spanningsregelaar in orde?
Zekering in orde, vooral als je diverse ander, misschien wel AC-CDI's, hebt geprobeerd?
 
De Sym Mio is zowel uitgebracht met een AC-CDI, DC-CDI en volledig injectie i.c.m. een ECU.
Euro 2 bijvoorbeeld kent div uitvoeringen v.w.b. de stator en CDI!

Dus uit welk bouwjaar is jouw Mio?

Voor de rest, lees het bovenstaande wat reeds eerder gepost is!
 
Dus hier concludeer ik uit dat hij wel vonkt als de accu wel is aangesloten!

Echter in de volgende zin beweer je:

Dit spreekt elkaar een klein beetje tegen, wat bedoel je nu?

Als ik me niet vergis heeft de Mio een DC-CDI dus deze is afhankelijk van een goeie 12V.

Accu in orde?
Spanningsregelaar in orde?
Zekering in orde, vooral als je diverse ander, misschien wel AC-CDI's, hebt geprobeerd?
Sorry, verkeerd verteld. Hij vonkt alleen ZONDER accu aangesloten. Accu is in orde (heb ook een andere geprobeerd). Spanningsregelaar niet gecheckt nog. Zekering is in orde, en ik heb verschillende soorten cdi’s geprobeerd
Post automatically merged:

De Sym Mio is zowel uitgebracht met een AC-CDI, DC-CDI en volledig injectie i.c.m. een ECU.
Euro 2 bijvoorbeeld kent div uitvoeringen v.w.b. de stator en CDI!

Dus uit welk bouwjaar is jouw Mio?

Voor de rest, lees het bovenstaande wat reeds eerder gepost is!
de mio komt uit 2006. maar ook ander soort kabelboom geprobeerd en ook andere cdi’s, en nog geen verschil
 
Back
Top