sym mio tapeinde past niet!!

Zip70er

New Member
Ik heb een sym mio 4t uit 2009 met 17xxx op de teller

toen ik de scooter kocht zei de vorige eigenaar dat uitlaat lek was dus ik ging kijken en hij was nergens lek nu is het zo dat er juiste tapeinde in zit en bij de andere gewoon een bout. dus ik nieuwe tapeinde gehaald m6x32 dat is de juiste maar toen ik hem in de cilinder wilde doen paste hij niet hij was te groot voor de schroefdraad en gat die in de cilinder zat. de andere juiste tapeinde is ook dezelfde maat. nu is mij vraag wat kan ik doen om het passend te maken zodat ik de nieuwe goeie tapeinde erin kan doen.
 
Advertisement - register to remove this

welke maat is die bout dan die je er uit hebt gehaald? ik vermoed dat het originele tapeind afgebroken was en iemand daar een maat kleiner of andere draad ìn heeft getapt om die uitlaat toch vast te krijgen.
wat je kan doen: kop verwijderen, goed kijken hoe het zit, oude stuk tapeind proberen te verwijderen met boor en linkse tap.
òf een stevig (hogere sterkteklasse) tapeind van de maat die er nu in zit zoeken met een passende moer.
maar als het met die andere bout dicht is, waarom zou je je al die moeite op de hals halen?
 
Last edited:
welke maat is die bout dan die je er uit hebt gehaald? ik vermoed dat het originele tapeind afgebroken was en iemand daar een maat kleiner of andere draad ìn heeft getapt om die uitlaat toch vast te krijgen.
wat je kan doen: cilinder verwijderen, goed kijken hoe het zit, oude stuk tapeind proberen te verwijderen met boor en linkse tap.
òf een stevig (hogere sterkteklasse) tapeind van de maat die er nu in zit zoeken met een passende moer.
maar als het met die andere bout dicht is, waarom zou je je al die moeite op de hals halen?
De maat van de bout die ik eruit heb gehaald is sowieso kleiner dan m6 weet niet precies hoe klein maar wel kleiner. cilinder hoeft niet verwijdert te worden ik zag nog dat er gwn schroefdraad in zat maar niet voor m6 maar voor die ene bout. maar ik heb nu een 6x1 ik kan gewoon toch daarmee tappen om hem m6 te maken of moet ik dan eerst met een 5mm boor die oude schroefdraad weghalen en dan pas tappen?
 
Je zal moeten boren , maar waarom , als hij zoals C-Row ook zei ? Als het andere gat niet precies in het midden zit , van het afgebroken tapeind , heb je een probleem , en bestaat de kans dat je een andere cil kan kopen , omdat je de draad niet meer goed krijgt.
 
Je zal moeten boren , maar waarom , als hij zoals C-Row ook zei ? Als het andere gat niet precies in het midden zit , van het afgebroken tapeind , heb je een probleem , en bestaat de kans dat je een andere cil kan kopen , omdat je de draad niet meer goed krijgt.
IMG_5679.jpegIMG_5686.jpeg
Post automatically merged:

Je zal moeten boren , maar waarom , als hij zoals C-Row ook zei ? Als het andere gat niet precies in het midden zit , van het afgebroken tapeind , heb je een probleem , en bestaat de kans dat je een andere cil kan kopen , omdat je de draad niet meer goed krijgt.
Het is niet afgebroken het is te klein er past gewoon geen m6x32 tapeind in
 
Back
Top