Sym Mio achterlicht werkt niet.

Jurjen1991!

New Member
Beste Forumleden,

Al een veel te lange tijd werkt mijn achterlicht van mijn Sym Mio uit 2010 niet.
Het remlicht en de koplamp werken overigens prima.
Het betreft een standaard LED achterlicht. Het probleem begon toen mijn achterlicht alleen heel zwak knipperde en nu doet hij het al een hele tijd niet meer.
Het fellere remlicht (zelfde ledjes) doet het prima.
Ik ben echt een leek hierin, heeft iemand een duidelijk antwoord voor mij?

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat dit LED-achterlicht origineel is want deze scooter is al van 2010?
Als ik de schema's bekijk van de Mio werkt de verlichting op wisselspanning direct van de stator.
Led kan hier niet goed tegen en gaat sneller kapot.
Helaas staan geen bouwjaren op de elektrische schema's die ik bezit, maar misschien kun je even antwoorden op de volgende vraag.

Werkt je koplamp en achterlicht alleen als de motor draait of kun je de verlichting ook inschakelen bij stilgelegde motor?

Ik vermoed dat inwendig in je achterlichtunit iets mis is maar daar kun je alleen achter komen door de spanning te meten in je achterlicht met een multimeter of te testen met een testlampje tussen de groene en de bruine draad.
 
Nee, ik weet niet zeker of het achterlicht origineel is helaas, ik heb hem met Led achterlicht gekocht in 2018.
Ik heb een tijdje geleden wel een achterlicht met een gloeilampje erin 2e hands gekocht, ik zal die eens proberen.
Mijn verlichting werkt alleen wanneer de motor draait.
 
Mijn verlichting werkt alleen wanneer de motor draait.
Dan is dat achterlicht gegarandeerd niet origineel, zou me ook verbazen bij een scooter van 2010.
Ik zou dus even de spanning meten of als je het gemakkelijker vindt het achterlicht even uit te wisselen voor de gloeilamp versie weet je ook of het probleem in het led-achterlicht zit.
 
Back
Top