mijn Sym Mio 4T heeft 3 jaar stil gestaan, nu start hij alleen op remmenreiniger.
Als hij warm is blijft hij stationair lopen maar alleen als de luchtschroef geheel open is gedraaid.
Oude carburateur is inmiddels vervangen door een nieuwe.
Ook een nwe bougie en een nw luchtfilter geplaatst.
Nieuwe vacuum benzine pomp/afsluiter geplaatst en oude benzine vervangen.
Als het blok warm is en stationair blijft lopen (=met de luchtschroef open gedraaid) slaat de motor af als er maar iets gas gegeven wordt.
Als ik de luchttoevoer op het luchtfilterhuis afsluit slaat de motor af.
Als ik remmenreiniger over het inlaatstuk spuit reageert de motor er niet op, wat volgens mij betekend dat er geen valse lucht aangezogen wordt.
Er is voldoende benzine aanvoer, getest door volume stroom uit de slang te checken tijdens stationair draaien.
Als ik de choke verwijder gaat het toerental iets omhoog, maar bij gas geven is geen beter resultaat.
De sproeier uit de orginele carburateur is gelijk aan de sproeier van de nwe carb.
Zou het iets electrisch kunnen zijn? b.v. cdi of een slechte massa verbinding?
Op de remmenreiniger gaat de motor wel vol uit in toeren.
Wie heeft goede tips?
Als hij warm is blijft hij stationair lopen maar alleen als de luchtschroef geheel open is gedraaid.
Oude carburateur is inmiddels vervangen door een nieuwe.
Ook een nwe bougie en een nw luchtfilter geplaatst.
Nieuwe vacuum benzine pomp/afsluiter geplaatst en oude benzine vervangen.
Als het blok warm is en stationair blijft lopen (=met de luchtschroef open gedraaid) slaat de motor af als er maar iets gas gegeven wordt.
Als ik de luchttoevoer op het luchtfilterhuis afsluit slaat de motor af.
Als ik remmenreiniger over het inlaatstuk spuit reageert de motor er niet op, wat volgens mij betekend dat er geen valse lucht aangezogen wordt.
Er is voldoende benzine aanvoer, getest door volume stroom uit de slang te checken tijdens stationair draaien.
Als ik de choke verwijder gaat het toerental iets omhoog, maar bij gas geven is geen beter resultaat.
De sproeier uit de orginele carburateur is gelijk aan de sproeier van de nwe carb.
Zou het iets electrisch kunnen zijn? b.v. cdi of een slechte massa verbinding?
Op de remmenreiniger gaat de motor wel vol uit in toeren.
Wie heeft goede tips?