sym mio 50

newuser

New Member
Hallo allemaal,
ik heb een tweedehands scooter gekocht waar ik al een tijdje op rij; de laatste tijd startte hij niet meer elektrisch maar met behulp van de kickstarter. nu kan ik hem zelfs met de kickstarter niet meer starten. ik denk dat de oorzaak de accu of de bougie kan zijn. Als ik bijvoorbeeld het contact aantrek en 2-3 keer probeer te kickstarten, werkt het niet - maar als ik daarna ook op de claxonknop druk, verdwijnt het geluid snel en claxoneert hij daarna niet meer. daarom denk ik dat het de accu kan zijn. dus: moet ik een acculader kopen en proberen de accu op te laden of een nieuwe accu kopen?
 
Advertisement - register to remove this

proberen de accu op te laden of een nieuwe accu kopen?
Zou hem eerst proberen op te laden , voordat je gaat kopen . En als de motor weer loopt , om de eerst de laad stroom te meten , bij versneld stationair draaien . Deze moet tussen 14/15 volt zijn .
 
Zou hem eerst proberen op te laden , voordat je gaat kopen . En als de motor weer loopt , om de eerst de laad stroom te meten , bij versneld stationair draaien . Deze moet tussen 14/15 volt zijn .

Ik heb de accu opgeladen - ongeveer 3 uur van 0 tot vol, maar hij loopt erg snel leeg in ongeveer 4-5 ritten als de scooter wordt gestart met de kickstart. het lijkt vreemd. misschien kortsluiting? oude accu is kapot? ik heb de spanning nog niet gemeten
 
Back
Top