Wat je kan doen is een harde klap op je kickstarter geven om de carterkap los te krijgen. Dat er in iedergeval wat loskomt. Mocht er inderdaad vloeibare pakking tussen zitten, kan je beter met een lang scherp stanley-mesje langs de randen gaan. Mocht dit ook niet werken, kun je proberen om een platbek schroevendraaier aan de kant van koppeling er tussen zien te wrikken. Dan moet ie om een begeven moment wel springen of loskomen.
V-Snaar vervangen is zéker aan te raden, helemaal na zoveel kilometers. Ook zou ik even je variorollen vervangen of in iedergeval kijken of deze inmiddels niet vierkant zijn geworden. De koppeling zou ik ook even loshalen, schoonmaken, naar de segmenten kijken of die nog genoeg profiel hebben, zoja de boel een beetje opschuren, koppelingshuis ook opschuren etc..etc.. Mocht de koppeling helemaal gaar en versleten zijn, kan je deze inderdaad vervangen, maar dit gaat je geen meer snelheid opleveren.