Sym Jet14 afstelling en betere koppeling ?

Symjet14

New Member
Hi, nieuw hier op dit forum

Ben in het bezit van een Sym jet14 van 1.5 jaar oud.
Met 14K op de teller. Ik wou zelf de grote beurt gaan doen en kwam er achter dat de carterkap muurvast zit dus ga zit morgen nog met een plamuurmes proberen. Iemand tips? Waarschijnlijk is de vsnaar nog nooit vervangen ondanks dit op de bon staat of ze hebben met vloeibare pakking gedaan. nu heb ik ook een vraag betreft een andere koppeling. Heeft dit zin ? Het is een snor uitvoering die niet harder als 45 gps wil.
 
Advertisement - register to remove this

Als je zeker weet dat je alle boutjes uit de carterkap hebt gedraaid, probeer eens de kickstarter naar beneden te drukken met je hand.

Het kickstartronsel zou de kap naar buiten moeten drukken.
 
Wat je kan doen is een harde klap op je kickstarter geven om de carterkap los te krijgen. Dat er in iedergeval wat loskomt. Mocht er inderdaad vloeibare pakking tussen zitten, kan je beter met een lang scherp stanley-mesje langs de randen gaan. Mocht dit ook niet werken, kun je proberen om een platbek schroevendraaier aan de kant van koppeling er tussen zien te wrikken. Dan moet ie om een begeven moment wel springen of loskomen.

V-Snaar vervangen is zéker aan te raden, helemaal na zoveel kilometers. Ook zou ik even je variorollen vervangen of in iedergeval kijken of deze inmiddels niet vierkant zijn geworden. De koppeling zou ik ook even loshalen, schoonmaken, naar de segmenten kijken of die nog genoeg profiel hebben, zoja de boel een beetje opschuren, koppelingshuis ook opschuren etc..etc.. Mocht de koppeling helemaal gaar en versleten zijn, kan je deze inderdaad vervangen, maar dit gaat je geen meer snelheid opleveren.
 
Thnx voor berichten. Hij zit echt muurvast, omdat ik vandaag geen tijd meer had ga ik morgen na werk proberen met een plamuurmes of Stanleymes. Ja ik ga sowieso alles vervangen ongeacht of het al gedaan was of niet.. kwam er ook al achter dat een sym blok 170cc vertandings olie nodig heeft dus morgen nog maar een flesje halen. Heb nu 100ml erin gedaan maar er kwam 150uit
 
Inprincipe is 110ml genoeg, maar als jouw manual anders aan geeft dan is dit zeker aan te raden. Ik zou gewoon lekker meer dingen controleren. Bougie'tje, luchtfilter, etc..etc.. (maar kan altijd nog)
 
Weet niet wat je met een andere koppeling bedoeld. Sommige mensen halen 2 dingen voor elkaar, de vario of de koppeling die achteraan zit.

Is 45GPS niet een beetje te snel voor een snor?
 
even een update, Vario vervangen voor een Malossi Multivar 2000 .. enorm verschil in trekkracht.. alleen nog de juist afstelling uitzoeken want topsnelheid is nu wel 5km lager. Het verbaasde me ook dat de malossi vario kleiner is als de orginele
 
even een update, Vario vervangen voor een Malossi Multivar 2000 .. enorm verschil in trekkracht.. alleen nog de juist afstelling uitzoeken want topsnelheid is nu wel 5km lager. Het verbaasde me ook dat de malossi vario kleiner is als de orginele
Welke gram rollers heb je ervoor gebruikt? Heb je ook de witte drukveer mee vervangen die je meekreeg?
 
Back
Top