Sym Jet14 start niet

Erik vd Meer

New Member
Ik ben nieuw in de wereld van de scooter. Ik heb een paar maanden geleden een Sym Jet14 gekocht van iemand die hem nieuw had gekocht 2 weken daarvoor.
Mijn ervaring is prima, hij rijdt leker. Maar een week of wat geleden wilde hij niet meer starten. De startmotor draaide wel, maar hij sloeg niet aan. De dagen erna meerdere keren geprobeerd maar zonder het gewenst resultaat. Op een aanhanger naar dw dealer waar hij was gekocht en daar deed hij het gewoon. De dealer zei dat hij dat ook verwacht had, dat dit nooit voorkwam bij een Sym?!
Ik heb er weer een tijd op gereden en laatst deed hij het weer, alleen startte hij nu na een paar mijuten weer.
ik ben nu naar een dichtbij Gelegen dealer gegaan, maar ze kunnen niets vinden.
Ik ben nu dus het vertrouwen in de scooter kwijt. Mij idee was om nu zelf maar eens op onderzoek te gaan, maar het is geen carburateur maar inspuiting en daar heb ik de ballen verstand van. Op internet gezocht naar een onderhoudsmanual, maar dat lijkt niet te bestaan.
De dealers zeggen trouwens ook dat de garantie voorbijnis als hij op een andere naam staat dan bij de verkoop??? Klopt dat wel? In Nederland mag dat toch helemaal niet?
Hopelijkmis er iemand die me wat verder kan helpen, want ik ga nu met veel minder plezier op dat ding rijden.
Ik tank trouwens steeds Vpower van de shell.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben geen expert maar mijn piaggio zip had een soortgelijk probleem
Als jij de sleutel omdraait hoor je als het goed is een gezoem voordat je de scooter start, dit is de brandstof die onder druk word gezet en is deel van jet injectie systeem. Kan het zijn dat je dit niet hoort zodra hij niet start ? In mijn geval werkte hij niet als de scooter in de zon stond of de benzine warm is, maar staat hij in de schaduw start hij na een aantal uur probleemloos.