Sym allo

Paul46

New Member
Hoi ik heb een sym allo 4t die goed start maar niet goed op gang komt er zit een nieuwe 45 cdi op maar hij gaat maar 35 kleppen staan goed en er zit een nieuwe carburateur op als ik een stukje gereden heb dan begint hij wat te stotteren er zit ook steeds roet op de bougie iemand tips ?
 
Advertisement - register to remove this

Harrr

Active Member
Wie heeft de nieuwe carb ingeregeld? Srotteren en roet zijn indicaties van teveel benzine in de verhouding lucht/brandstof. Heb je de oude carb nog? Kun je sproeiers vergelijken en uitwisselen?
Groet
 

Paul46

New Member
Wie heeft de nieuwe carb ingeregeld? Srotteren en roet zijn indicaties van teveel benzine in de verhouding lucht/brandstof. Heb je de oude carb nog? Kun je sproeiers vergelijken en uitwisselen?
Groet
Sproeiers zijn het zelfde deze carburateur hoeft nog niet ingeleerd te worden
 

Sparky

Well-Known Member
Paul,

Harrr bedoelt niet ingeleerd maar afgesteld, hij gaat er dus niet van uit dat het een intelligent systeem is.
Iedere nieuwe carburateur dient opnieuw afgesteld te worden qua mengsel en stationair toerental ook al zijn de sproeiers van dezefde maat.
Zelfs als men een bestaande carburateur van de scooter heeft gedemonteerd en er zonder iets aan te doen weer terug monteerd is het altijd aangewezen mengsel en stationair toerental opnieuw in of na te regelen.

Verbruikt de scooter veel olie?
Zit het carter niet te vol?
 
Last edited:

Paul46

New Member
Paul,

Harrr bedoelt niet ingeleerd maar afgesteld, hij gaat er dus niet van uit dat het een intelligent systeem is.
Iedere nieuwe carburateur dient opnieuw afgesteld te worden qua mengsel en stationair toerental ook al zijn de sproeiers van dezefde maat.
Zelfs als men een bestaande carburateur van de scooter heeft gedemonteerd en er zonder iets aan te doen weer terug monteerd is het altijd aangewezen mengsel en stationair toerental opnieuw in of na te regelen.

Verbruikt de scooter veel olie?
Zit het carter niet te vol?
Scooter gebruikt geen olie hij zit niet te vol en als ik de lucht schroef helemaal dicht draai loopt hij beter als ik hem op 3 slagen zet loopt hij heel slecht het lucht filter is ook goed
 

Sparky

Well-Known Member
als ik de lucht schroef helemaal dicht draai loopt hij beter als ik hem op 3 slagen zet loopt hij heel slecht het lucht filter is ook goed
Dit duidt op valse lucht.

Edit: controleer je spruitstuk op scheurtjes, controleer de pakking van het spruitstuk op lekken, controleer de vacuumslang van je vacuumkraantje op scheurtjes en lekken en controleer of de carburateur goed aansluit op het spruitstuk,
 
Last edited:

Bulldog

Active Member
Heb je ook die veertjes bij de kleppen (tuimelaar)zitten?
Dan de veertjes even los halen of tijdens het meten de tuimelaar omhoog trekken zodat de veerdruk weg is.
Met loshalen wel uitkijken dat je er nog aankomt, ik trek de tuimelaar altijd omhoog.
Anders gebeurd het meten niet goed.
 

Paul46

New Member
Heb je ook die veertjes bij de kleppen (tuimelaar)zitten?
Dan de veertjes even los halen of tijdens het meten de tuimelaar omhoog trekken zodat de veerdruk weg is.
Met loshalen wel uitkijken dat je er nog aankomt, ik trek de tuimelaar altijd omhoog.
Anders gebeurd het meten niet goed.
Ja heb ik vorige keer rekening mee gehouden
 

Harrr

Active Member
Ligt het gebrek aan snelheid aan toerental en motorloop of moeten we ons richten op de overbrenging?
Als de brandstof niet te rijk is, hoe is het met de luchtinlaat en luchtfilter gesteld?
Wat is de reden van vervanging carb?
Was de scooter toen al van u? Wat waren de klachten?
Lopen wielen/wiellagers/remmen vrij?
Heeft de bobine/blok/cdi goede aarding?
Groet,
 

Bulldog

Active Member
Wat deed de andere CDI, was dat dezelfde voor 45?
Heb je de originele nog?
Misschien CDI niet inorde.

Wat je ook nog kan proberen:
Je laat je brommer stationair lopen, liefst in hele lage toeren. En dan spuit je op de plekken waar valse lucht aangezogen kan worden deo, luchtverfrisser of remreiniger.
Als je brommer dan afslaat, of ineens anders gaat lopen dan zuigt hij daar valse lucht.
Dit zijn de meest voorkomende plekken:
  • tussen de carburateur en het spruitstuk
  • tussen het spruitstuk en de cilinder
  • tussen het blok en de voet van je cilinder
  • tussen de pet en de cilinder
  • bij de linkerkrukkaskeerring
  • Bij de bougie. Als deze er niet vast inzit, als dat ringetje aan de bougie krom is, of als het schroefdraad eraan is. Dan trilt ie wat (los) en dan kan er lucht langs.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Similar threads





Top