Kymco Like, Sym Allo of iets anders?

DJ DJ

New Member
Hallo Forumhelden,
Ik wil een scooter kopen en heb max 900 euro te besteden.
Ben op zoek naar een tweedehands 4-takt. Ik heb begrepen dat je dit het beste bij een dealer kunt doen, is dat zo? Zelf heb ik er niet heel veel verstand van dus via Marktplaats is dan misschien niet aan te raden. Bij twee verschillende dealers zie ik de volgende occaisons, dit zijn de gegevens die ik heb:

Beide 900 euro

Sym Allo
Klasse: 45 km/u Brom
Motortype: 4 Takt
Kilometerstand: 19660 Km
Bouwjaar: 10-2010
Voor meer specificaties:
http://www.symscooters.nl/nl/modellen/scooter-50cc/sym-allo-50

Kymco Like
Merk: Kymco
Type: Like
Motor: 4 takt
Snelheid kenteken: 45 Km/u
Kilometerstand: 14670 Km
Bouwjaar: 08-2016
Voor meer specificaties:
http://scooters.kymco.nl/product/like-4-takt-45km/

De Kymco lijkt me de betere keuze, wat jullie? Of kan ik volgens jullie voor deze prijs beter een ander merk/type uitzoeken.
Hoe veel jaar zouden deze ongeveer mee gaan ervan uitgaande dat ze beide goed zijn onderhouden?
Verder nog tips?

PS: Ik woon in omgeving Arnhem
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik ben zelf geen kymco of sym fan.. Maar als je naar de technische eigenschappen ga kijken lijkt mij de Kymco Like de betere deal.

Ik vind de kymco like persoonlijk mooier..

Dan de voordelen:

-Minder kilometers (en dat is vergeleken nogal een verschil)
- 6 jaar jonger dan de Sym allo (dat is nog wel wat)
- Grotere brandstof tank.

De sym allo is naar mijn inziens eigenlijk veelste duur voor wat je er voor moet betalen. Die scooter zou niet meer als 500 - 600 euro mogen kosten.


Alleen staar je niet blind op die Kymco like.. Kijk alles goed na of dat het werkelijk zo is zoals hij daar staat.. Vooral hoe goed is de scooter onderhouden..

Controlleer vooral de banden, als die slecht zijn dan is er weinig aan onderhoud gedaan..

En vraag een proefrit aan.. Mocht die slecht starten, en of slecht lopen.. Komt de kickstart niet meer omhoog, laat hem dan maar staan, want dan is het blokje al afgetrapt.
 
Back
Top