Dag forumleden!
Na jarenlang niet meer gebromd te hebben (citta 80cc) heb ik tweedehands een sym allo GT snor uit 2014 (E3) gekocht. 4000km op de teller en rijdt 45km/h.
Nu heb ik hem weggebracht voor onderhoud en terug te laten voeren naar 30km/u en stuit ik tegen volgend probleem.
Er blijkt een brom CDI voor n Kymco in te zitten met groene stekker. Zodra ze in de scooter zaak een standaard Sym snor CDI plaatsen sputtert ie alleen maar en rijdt niet. Vreemd genoeg rijdt ie met de Kymco brom cdi prima. Kleppen zijn gesteld en varioring zit er nog in
Ik heb het vermoeden dat er ergens aan gerommeld is zodat de Kymco cdi werkt, maar de standaard cdi niet meer. Iemand een idee wat dat kan zijn? Timing ontsteking? Of bobine?
Als je ideeën hebt graag want de scooter zaak snapt er ook niks van!
Foto's van cdi's toegevoegd
Na jarenlang niet meer gebromd te hebben (citta 80cc) heb ik tweedehands een sym allo GT snor uit 2014 (E3) gekocht. 4000km op de teller en rijdt 45km/h.
Nu heb ik hem weggebracht voor onderhoud en terug te laten voeren naar 30km/u en stuit ik tegen volgend probleem.
Er blijkt een brom CDI voor n Kymco in te zitten met groene stekker. Zodra ze in de scooter zaak een standaard Sym snor CDI plaatsen sputtert ie alleen maar en rijdt niet. Vreemd genoeg rijdt ie met de Kymco brom cdi prima. Kleppen zijn gesteld en varioring zit er nog in
Ik heb het vermoeden dat er ergens aan gerommeld is zodat de Kymco cdi werkt, maar de standaard cdi niet meer. Iemand een idee wat dat kan zijn? Timing ontsteking? Of bobine?
Als je ideeën hebt graag want de scooter zaak snapt er ook niks van!
Foto's van cdi's toegevoegd