super raar? iemand die het nog snapt? sloom trekken

streetscraper

Well-Known Member
ik had een 50cc standaard met een standaard uitlaat --> trok lekker op :# Ik steek stage 6 pro uitlaat met lichtere rolletjes en grotere sproeier. Trekt gewoon sloom 8P Ik steek 70cc DR en raad eens? trekt sloom :'(

Tot nu gedaan:

* 3.75 gram gewichtjes ipv 4.75 gram
* carburateur geregeld (sproeier 102 daar loopt hij wel goed mee)
* luchtschroef 1.5 slag

en toch blijf hij sloooom. ;( Ligt het nu aan die uitlaat of aan wat? Wat ik nog wil proberen:

* gele drukveer malossi

en daarna weet ik het even niet meer :|
 
Advertisement - register to remove this

gewoon afstellen , dus lichtere gewichten , zwaarder , lichtere drukveer ,zwaardere drukveer , trekveren , shimmen etc. etc..

102 is ERG groot , wat voor scooter is het?
 
en dr 70 ;) Nee die blijft erop waarom zou ik die eraf gooien? Heeft niks met sloom zijn te maken

wat ik binnekort (eind deze maand of zo) ga bestellen:

* drukveer malossi geel
* koppelingssleutel buzetti
* 3.16 gewichtjes malossi
 
Last edited:
omdat dat gewoon KUTfilters zijn..

bovendien loopt het gewoon lekkerder met een std filter , gewoon zonder prop heb je ook nog een fatsoenlijk geluid , en niet zo'n popiejopie geluid wat allleen kermis-sjonnies mooi vinden..

90-92 sproeier zo'n beetje en klaar..

verder gewoon vario ,drukveer en trekveren goed afstellen en eventueel goed shimmen..
 
tja , ik lach zulke stakkers altijd recht in hun gezicht uit , powerfilter wil je toch niet gezien/gehoort mee willen worden? 8P

het grappige is ook dat het gewoon helemaal niet stoer is en het klinkt alsof er een tractor zonder uitlaat aankomt , terwijl het maar een std scootertje is 8P

soort wannabee 70cc oid , ik snap werkelijk niet wat daar mooi aan moet zijn..

behalve dat sloop je ook je scooter ermee gewoon...
 
wannebee 70 ? er zit een 70 onder -_-

ik ga dus:

* drukveer geel steken van malossi
* 3.16 gewichtjes proberen

en daarna nieuwe vario steken en grotere carburateur ;) bedankt alvast hoop dat dit het probleem zal zijn
 
hij bedoeld gewoon dat je met die 70 je originele filter mag houden, dat is net beter.
nu verneuk je gewoon alles, verder zo ik eerst je carb afstellen als dat nog niet gebeurd is. dan pas je vario en koppeling. en elke keer je van uitlaat verwisseld = afstellen. als je nou is eenkeer zou luisteren en een origineel filtertje zou bestellen los je al een hoop op. een powerfilter... zelfs op een bewerkte DR is dat nutteloos.
 
Dus je gaat hem nu afstellen, vervolgens koop je een andere vario & carburateur, waardoor je dus weer van voor af aan moet beginnen?
 
carburateur is sinds gisteren volledig afgesteld nu blijft hij gewoon draaien en trekt gewoon door. overbrenging is voor een deel afgesteld (gewichtjes)

nu ga ik dus binnekort zoiezo me overbrenging afstellen (nieuwe drukveer, andere vario.

Mss later grotere carburateur ;) En het het gaat hier niet over of die powerfilter nuttig is ik vraag daar geen raad in. Ik weet dat die meer vuil (kan) aanzuigen, meer herrie, meer zuipt. Maar ik wil dat is toch mijn keus toch? Al die dingen vind ik niks opwegen tov het veel mooiere geluid. En ik ga toch niet crossen met mijn scooter? Jullie doen net alsof hij takken aazuigt of zo dat doet ie dus ni
 
Liever een tak aanzuigen dan een korrel zand. Bij 10.000rpm wil je niet weten wat er gebeurt als er een korrel zand tussen zuiger veer en wand komt.

Verder moet je dat zelf weten, heb er zelf ook tijden mee gereden en nooit problemen (dit was wel op een wat extremere setup, paste dan ook geen origineel filter op de carb).
 
tjah en zo'n filter van doppler is niet berekend zeker om vuil te filteren? nu ja zinloze discussie anyway..

ander iets:

is +/ 90 teller normaal voor mijn setup (dr 70 & stage 6 pro uitlaat de rest is standaard)
 
Ligt eraan in hoeverre je teller klopt. Een DR70 moet je niet veel meer van verwachten dan een standaard cilinder, behalve dan dat je een stuk meer koppel hebt.
 
Back
Top