Kymco super 8

Kymco sp8

New Member
Goedemorgen,
Ik heb een Kymco super 8 uit 2016.
Zit mallosi set onder en is onbegrensd. Ik heb beschadiging aan de krukas heeft geen tandjes meer nouja klein beetje. Hij wilt als die koud is niet harder dan 40 als ie warm is na 15minuten rijden 45. Van een bult af haalt ie de 50 en valt terug tot 48/49 mij is verteld door een monteur dat het niet aan de krukas kan liggen verder heb ik er ook niet laten kijken enig idee wat het probleem kan zijn
Geel kenteken 4t
Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hééft ie wel harder gelopen? of liep ie "38" en dacht je dat met die malossi set op te lossen? hoe is het verder met de staat van onderhoud?
 
hééft ie wel harder gelopen? of liep ie "38" en dacht je dat met die malossi set op te lossen? hoe is het verder met de staat van onderhoud?
Tis 4t geel kenteken. Heb de scooter anderhalve maand verkoper zei liep 50/55 overigens nooit gehaald liep 40/45. Tegen wind verloor die 10km. Dat dacht ik te counteren door mallosi set en onbegrensde cdi
 
verkoper particulier/beun?
ik zou beginnen met onderhoud: olie, kleppen stellen, nieuw bougietje... of had je dat wel al gedaan?
 
die zin volg ik niet helemaal.. "gok het dat het begin was": is het bij dat beurtje nog erger geworden?
Sorry ben momenteel ook aan het werk gok dat het een beun was/is hij is verkocht met nieuwe zuiger en nieuwe accu wat niet het geval was zit nieuwe accu in omdat hij na 1,5 week moeilijk starte verkoper zei toen dat het aan de bendix was die op zijn kosten gekregen door bevriende monteur willen laten bevestigen die zei is nog goed accu getest en bleek lage wattage te hebben nieuwe erin starte. Oli is nog niet ververst. Zou het daar echt aan kunnen liggen? En er zit sproeier 84 in uit me hoofd
 
Last edited:
als dat niet bekend is (en er klopte dus al e.e.a. niet!) , gewoon meteen doen: er gaat nog geen liter in en die (10W40 Valvoline) kost bij de action €5? en is àltijd beter dan de verlopen, verdunde olie die er ongetwijfeld nu nog in zit! en als het geen snelheid oplevert, helpt het wel voorkomen dat de boel stuk loopt.
heb je het luchtfilter al bekeken? ik vond in mijn scooter met vage historie een filter met gaten erin geknipt! helpt niet om harder te gaan, alleen om stuk te draaien!
kleppen stellen kan ook een boel doen.
 
als dat niet bekend is (en er klopte dus al e.e.a. niet!) , gewoon meteen doen: er gaat nog geen liter in en die (10W40 Valvoline) kost bij de action €5? en is àltijd beter dan de verlopen, verdunde olie die er ongetwijfeld nu nog in zit! en als het geen snelheid oplevert, helpt het wel voorkomen dat de boel stuk loopt.
heb je het luchtfilter al bekeken? ik vond in mijn scooter met vage historie een filter met gaten erin geknipt! helpt niet om harder te gaan, alleen om stuk te draaien!
kleppen stellen kan ook een boel doen.is
Is dat makkelijk te doen voor iemand zonder motorisch kennis. Ik ga het vanavond direct doen. Luchtfilter nee nog niet bekeken is dat ook makkelijk te bekijken?
 
Is dat makkelijk te doen voor iemand zonder motorisch kennis. Ik ga het vanavond direct doen. Luchtfilter nee nog niet bekeken is dat ook makkelijk te bekijken?
kan je youtube kijken?.. alles staat daar op, als je even zoekt.
de eerste krijg je gratis: olie verversen
spuitbus remmenreiniger ook bij action
trechter (70 cent heb je een set van 5, ook bij action) in die vulopening en vul je 0,7 tot 0,8 liter olie en peil je daarna. (ik leun de scooter dan naar links, dan staat de trechter rechter op)
kleppen stellen is wat moeilijker en vereist wat "speciaal" gereedschap, wederom, kijk eerst op yt, dan weet je wat ik bedoel of bedenk je zelf wat je nodig hebt.
 
Last edited:
Hey thanks
kan je youtube kijken?.. alles staat daar op, als je even zoekt.
de eerste krijg je gratis: olie verversen
spuitbus remmenreiniger ook bij action
trechter (70 cent heb je een set van 5, ook bij action) in die vulopening en vul je 0,7 tot 0,8 liter olie en peil je daarna. (ik leun de scooter dan naar links, dan staat de trechter rechter op)
kleppen stellen is wat moeilijker en vereist wat "speciaal" gereedschap, wederom, kijk eerst op yt, dan weet je wat ik bedoel of bedenk je zelf wat je nodig hebt.
Ontzettend bedankt tuurlijk kan ik dat.
 
Ik heb een kymco super street 8 4t. Ik heb een onbegrensde cdi en heb max 70km gezien, rijd ong 60km op rechte weg. Ik had hiervoor ook een probleem met gassen dus liet ik de carb reinigen en werkte daarna perfect. Natuurlijk had ook beurtje gedaan lucht bougie enzo. Maar nu rijdt ie perfect
 
Back
Top