Stroom via contact, draadje van stroom verbinden (met foto!)

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hallo mensen!

Ik heb het volgende probleem: mijn aerox krijgt geen stroom als hij op het contact staat.

Ik weet al wat het probleem is maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het op zal lossen.
Even een plaatje ter verheldering

Hier kun je de foto zien

Beschrijving erbij:

Stekker 1 komt vanaf het contact
Draadje 3 hoort achterin stekker 1 te zitten
Draadje 4 hoort achterin stekker 2 te zitten
Stekker 1 en 2 horen in elkaar te zitten O-)

Nu is dit het probleem:

Draadje 4 zat helemaal niet in stekker 2 toen ik net ging kijken.
Draadje 3 zat niet strak genoeg in stekker 1 toen ik net ging kijken.

Ik stekker 1 zitten 4 pinnetjes die voor de verbinding zorgen.
Nou zit er op de plaats van draadje 3 GEEN pinnetje meer(draadje 3 is van de stroom, 4 ook)

En in stekker 2 zit op de plaats van draadje 4 een vaste groene geoxideerde prut. Waarschijnlijk zit het pinnetje daar dus in ipv in stekker 1.

De draadjes krijgen wel stroom(gemeten met multimeter, en ook al aan de vingers gevoeld 8P).

Hoe ga ik dit oplossen.? De 2 rode draadjes moeten dus in contact met elkaar komen(via het stekkertje,anders slaat hij niet af als hij van 't contact staat)

Is een nieuw stekkertje de beste oplossing?(zijn die los te kopen?)

Of gewoon de draadjes er weer in drukken?(blijft waarschijnlijk niet zitten?

Hopelijk snap je het verhaal nog :)

Bvd!
 
Advertisement - register to remove this

Jij kan voelen of er stroom op staat?:?
12v voel je helemaal niet...

Verder kan je de draadjes toch ook gewoon netjes doorverbinden? Die stekker is niet perse nodig natuurlijk, gezien deze alleen maar verbind, je contact slot doet namelijk de rest.
 
gewoon stukje krimpkous over het draadje schuiven en de draadjes netjes aan elkaar sloderen krimpkous over gesoldeerde punt schuiven en dicht feunen simpel zat of met kabelschoentjes dat je EVT nog ooit je kabelboom kan verewijderen zonder al te veel gedoe sux6 :D
 
Jij kan voelen of er stroom op staat?:?
12v voel je helemaal niet...

Verder kan je de draadjes toch ook gewoon netjes doorverbinden? Die stekker is niet perse nodig natuurlijk, gezien deze alleen maar verbind, je contact slot doet namelijk de rest.

Ja;), ik had mn scooter toen aan, en het begon toch wel wat te tintelen

Maar dus gewoon die stekker aansluiten en daarbuiten om het stroom draadje verbinden.

Zal ik het met een kroonsteentje doen, zodat het een beetje vastzit? En dan nog wat isolatie eromheen ofzo?

Thnx voor de reacties iig!
 
Dat is wel de stevigste manier waarschijnlijk, een kroonsteentje met daar isolatie tape omheen. Ben zelf geen fan van kroonsteentjes, gebruik altijd een soort connectortje waar je de draden insteekt aan beide kanten, en er vervolgens een rubber hulsje omheen schuift. Maar het kan verder prima.
 
Nou, kroonsteentje er tussen gemaakt, en het werkt weer :)

Knipperlichten doen het ook niet best, af en toe doen ze het, heb de draadjes van kabelboom/teller, die verbonden zijn, al een aantal keer goed vastgezet met van de connectors , foto gegoogled
 
Ja klopt, zijn zeker kut dingen.

De draadjes passen er niet fatsoenlijk tussen.

Zou verder niet weten hoe ik dat goed kan vastzetten, in elkaar draaien kan niet echt. Moet een draadje van de teller verbinden met die van de kabelboom
 
Hoezo kroonsteentje?

Er is 1 bestaande kabel van je kabelboom, en die moet in contact gebracht worden met het nieuwe draadje vanaf je teller.

En volgens mij zitten ze nu echt wel goed vast.

Waar kan het nog meer aan liggen?
 
Weet al hoe het komt, rechts doet het wel, links ook maar als de schakelaar helemaal naar links is doet ie het niet, als je hem iets aan tikt naar rechts werkt ie wel
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top