Stopt niet met gas geven

XziL

Well-Known Member
Gisterenavond kom ik toe, geen probleem.
Vandaag begin ik te rijden en merk dat het gas geven moeilijker was, die zat gelijk vast ofzo, ik dacht geen probleem ik laat er straks een keer naar kijken maar op een gegeven moment gaf die vol gas en men hendel kon je gewoon ronddraaien zonder weerstand en er gebeurde niets. Na ong 5 secs stopte ie dan weer met gas geven en ben toen trager gaan rijden tot ie weer volle gas gaf, heb em toen rap uitgezet.(was wel ff schrikken..)

Is een mbk spirit, standaard met sito+
Ken niet veel van brommers maar zou ik het zelf kunnen oplossen ?
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk heb je je gasnaald veranderd en heb je hem niet goed in elkaar gezet je moet eerst de naald in de gas schuif doen, je doet het wittedekseltje er op en dan de veer. je hebt waarschijnlijk de gasnaald op het dekseltje gezet!
 
jaja.. maar zoals vermeld in mijn post ken ik zeer weinig van brommers.. dus iemand die me kan uitleggen hoe ik dat precies doe ? of laat ik het best doen door iemand die er wat van kent
 
gewoon je gaskabel uit je carb halen en onthouden hoe het in elkaar zit. Als ie gebroken is kan je dan je gaskabel eruit trekken. Daarna je gashendel openmaken, daar spreekt het ook allemaal voor zich als je het uit elkaar haalt.
 
gewoon ff uit elkaar halen om het na te kijken.
iedereen met wreinig verstand ervan denkt altijd dat het zo moeilijk is.
maar het blijkt altijd weer veel simpeler te zijn dan dat je dacht.;)
 
Ja op zich kan iedereen het.

Je moet gewoon alles wegleggen zoals je het uit hebt gehaald, dus b.v. netjes op de grond leggen van links naar rechts, zodat als je het terug wilt stoppen, dat je het ook weer goed terug stopt. En wat ook belangrijk is, hou alles goed schoon!
 
Hey, ik had dat ook een tijdje geleden, dat was in de winter.. Toen ging ie ook heel stroef en bleef hij vol gas rijden, terwijl ik mijn gashendel gewoon kon bewegen. Ik gooide gewoon wat olie in die kabel en daarna deed ie het weer :)
 
Spietfaait said:
Hey, ik had dat ook een tijdje geleden, dat was in de winter.. Toen ging ie ook heel stroef en bleef hij vol gas rijden, terwijl ik mijn gashendel gewoon kon bewegen. Ik gooide gewoon wat olie in die kabel en daarna deed ie het weer :)

ik denk toch echt dat als zijn gashandle rondjes kon draaien dat ze gaskabel gewoon geknapt is hoor ;)
 
Back
Top