stopt niet met draaien

capote

Well-Known Member
Heb deze namiddag mijn voetstuk op mijn slider vervangen, hij was beetje gekraakt.
Dit was voor het eerst, dat ik aan een brommer kom.
Ik versteek dus den batterij van het ene voetstuk naar het andere, plaats al mijn kappen terug...
ff chekken, of hij nog elektrisch start, misschien had ik iets verkeerd gedaan, met den batterij.
ok, start, trek ff paar keer aan gas, draai mijn contact weer naar links en geen reactie, brommer blijft draaien ???
Mijn brommer blijft dus draaien, alhoewel, mijn contactslot af heb gelegd, en mijn sleutel er af is ???
kijk ff achteraan, bij mijn carterblok, en er zit een kabeltje gekneld tussen, mijn band een tamelijk dik kabeltje, waar er niets inzit, en het komt af van mijn carterblok aan het wiel aan de linkerkant.
Mijn brommer blijft dus draaien, haal ff een vriend van me, vraag wat er aan de hand is, en waarom hij niet meer uit wil, en wat die 2 kabeltjes zijn die loshangen(dus ook 1 vanaf mijn voetstuk) hij zegt dat dit voor de olie is.
Ik vroeg ook, hoe ik hem nu moest stilleggen, hij zij, mijn vinger op de uitlaat houden, tot hij stilvalt, heb dit dus gedaan.
Nu staat hij daar met een contactslot die mijn brommer aan, maar niet uit kan zetten ???
kan iemand mij helpen

ps: kabeltje aan mijn achterkant van mijn carterblok zit nog altijd gekneld, ik krijg het precies niet los...
 
Advertisement - register to remove this

Is dat kabeltje wat tussen je achterband zit niet de overloop van je tandwielolie gebeuren.
Je kan je scooter ook uitzetten door de bougiekap eraf te trekken (voor als de uitlaat niet lukt).
En moet je geen kabeltje op je frame vastmaken of bij een kastje die aan je frame vastzit?
 
je hebt waarschijnlijk ergens een kabeltje losgetrokken. dat is waarschijnlijk een kabeltje van het contactslot naar de bobine.
bij mij is het als ik die loshaal dan kan ik hem niet meer met het contactslot uitzetten, en ik kan hem met het contactslot uit aankicken.

bij mijn scooter beta quadra
minarally horizontaal aircooled single disc is dat een zwart witte draad van het contactslot naar de bobine

groeten michiel
 
Je mist idd n draadje.
Je contact schakelt een draad van je ontsteking naar je massa als het contact uitstaat, waardoor je bobine geen vonk geeft.
Wordt dus weer de kapjes loshalen en het draadje zoeken
 
dus, er zit een draadje lot, ofwel aan mijn bobine, of aan mijn contactslot, ik heb wel toen ik mijn batterij verstoken heb, een plug uigetrokken, maar heb deze wel tergugestoken, kan het zijn dat die plug nie goed zit ?
waar ligt da mijn bobine ?
die gast zegt, dat het ook kan zijn da mijn batterij plat ligt ?
 
aan de baterij kan het niet liggen en je bobine kun je hel makkelijk vinden als je weet wat de bougie is

je volgt gewoon de dikke kabel die op je bougie zit en aan het andere eindje zit je bobine
 
Er hangde een klein zwart bakje, van aan het fram d8 ik, kan het dit, zijn dat deze nie goed vast zit...
het probleem is namelijk, dat ik nog geen 16 ben, en, mijn brommer staat eiogenlijk niet thuis bij mij, maar in een vriendins garage, en ik kan daan nl niet elke dag op visite gaan hé... ;-)
ik zal anders ee kijken, bij al die kabel toestanden, die te vinden zijn, bij mijn batterij..
BTW waar zit je bougie, weet wel voor wat dit dien, hoor, maar waar zit da, (slider) ?
greetzzz
 
ik heb ook het probleem gehad dat ie niet meer uit wou via mijn contact.... bleek bij mij dat waar je accu zit bij je slider (kabels bij de accu)daar een stekkertje los zat weer vast gezet en toen deed hij het bij mij weer

misschien heb je ook ergens een stekkertje los liggen....
 
Jaja, problem solved !
Iedentiek hetzelfde probleem, er zat een soort wit plastikske, met daar in een koperen plugje los, heb weer wastgemaakt, en probleem is nu opgelost, bedankt voor de replies !
greetzzz
 
Back
Top