Peugeot kisbee stopt tijdens rijden

Djurre1

New Member
Ik heb 1,5 maand terug mijn Peugeot kisbee “kapot” gereden. Ik reed 55 (top = 65) dus niet volle toeren, en ineens stopt hij met gasgeven en viel uit. Na 25 min startte hij weer maar trok als trage dikke str*nt op. Nu de Kisbee van mijn aan de beurt. Ik rij alweer niet volle toeren en valt uit. Start niet meer. Ineens vermogen verlies. Deze komt uit 2017 met 8790km. En de scooter 1,5 maand terug komt uit 2010 met 12800km
Wat is dit en ligt dit aan mij? De kisbee uit 2010 hebben we helemaal nagekeken maar kunnen het probleem niet vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Is dit probleem nog opgelost? Vandaag gebeurde exact hetzelfde bij mijn Kisbee.

Gisteren ca 30km gereden zonder problemen, vanmorgen 21km naar het werk zonder problemen. Ik stap vol goede moed na het werk weer op de scoot, loopt fijn, berg op en na een km of 4: NIKS meer. Geen trekkracht en bij gas los sloeg ie af. Ik reed vlak, maar ineens begon ie in te houden om vervolgens tot stilstand te komen. Vol gas betekent stationair en met meesteppen is een snelheid van 10-15km/u op het vlakke te behalen, maar bergop lukt alleen met meer steppen. Ik heb in het weekend de olie vervangen (0,8L gevuld, standaard voor de Kisbee), de bougie vervangen en het luchfilter vervangen. Na dit "onderhoud" heb ik gisteren en vanmorgen nog zo'n 1,5 uur gereden.
Optrekken vanuit stilstand doet ie alleen als ik fors meehelp.

Ik hoop dat ik op wat tips mag rekenen, daar ik geen dagen de tijd heb om zaken te gaan proberen. Ik vind het gewoon vreemd dat ie gisteren en vanmorgen lekker liep, met het inhouden op top na. Ik laat hem eens even afkoelen om te kijken of ie dan weer loopt, misschien helpt dat bij de diagnose.

Ik sluit zaken als sproeier en kleppen eigenlijk uit, daar ie vanmorgen gewoon goed liep. Een dingetje om te vermelden: De eerste tankbeurt heb ik gedacht om hem te verwennen met Super98, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Sorry, het betreft een Euro2 4T snor. Ik heb zelf niks aan de scooter gewijzigd, maar hij loopt op de teller iets boven de 40, op GPS iets boven de 50km/u.
 
Last edited:
Back
Top