Stoplichtsprintjes - You vs ... #2

Status
Not open for further replies.
Klopt, voorbeeld;

CRX 1.6 VTI
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,2 s

In het echt zonder modificaties dik over de 210 heen en ruim 1 seconde sneller naar de 100.
Die Carbase klopt voor geen hol.
 
Klopt, voorbeeld;

CRX 1.6 VTI


In het echt zonder modificaties dik over de 210 heen en ruim 1 seconde sneller naar de 100.
Die Carbase klopt voor geen hol.

tja als je ruim seconde vanaf doet moet je dat bij beide gaan doen en kom je nog altijd op hetzelfde resultaat
 
Het is alleen om aan te duiden dat het niet klopt, die specificaties zullen wel meegegeven zijn vanaf de fabriek en dat zal bij lange na niet op dezelfde manier getest worden.
 
Het is alleen om aan te duiden dat het niet klopt, die specificaties zullen wel meegegeven zijn vanaf de fabriek en dat zal bij lange na niet op dezelfde manier getest worden.

daar heb je een punt, maar zou mij toch sterk verbazen als hij hem "het leven zuur kan maken"
 
Mja, de een trekt hem door tot diep in het rooie en de ander is wat conservatiever en schakelt wat sneller, teveel dingen die je mee moet rekenen.
 
Denk ook aan klimaat e.d. waar worden die auto's getest? ergens anders presteren ze heel anders.
Het is mieren neuken, maar het hoort er wel bij.

Zelfde als een auto chippen, dat doen ze ook niet vanaf fabriek omdat de betreffende auto in andere klimaten/benzine etc anders presteerd.

Dus spelen ze altijd op safe de fabrikanten.
 
Denk ook aan klimaat e.d. waar worden die auto's getest? ergens anders presteren ze heel anders.

ze gaan die auto's echt niet gaan testen in afrika of op noordpool voor de 0 naar 100 tijd en trouwens dan nog zal dit geen seconde schelen het zijn tenslotte geen scooters...

En volgens mij wordt dit zelf getest op een dyno
 
Als je mieren neukt dan maakt het dus wel verschil, geen secondes uiteraard.

Maar ik geloof dat auto's/motoren gewoon reageren op het klimaat - luchtvochtigheid blablablabla.....
 
hahaha yeah tuurlijk deed je dat ;)

trouwens het zou mij sterk verbazen dat die mondeo in hernemingen rapper weg is

jij weet niet in wat voor auto ik rij denk, als ik zo je reacties lees lijkt mij alsof je wijs komt praten terwijl t je nog ontbreekt aan de nodige kennis
 
het enige wat ik van je weet is dat je met een 190pk of 170pk golf 3 rijdt

Dit heeft niets met kennis te maken ik heb het puur over cijfertjes en logica
 
Golf3 met VR6 heeft 2 motorisaties 2.8 of 2.9 liter, respectievelijk met 174 en 190 pk

Heeft niets met kennis te maken... :|

Als je dan al in mn signature leest dat er TURBO achter het vr6 staat.

En je weet dan niet dat dat niet standaard is, dan is dat gebrek aan kennis
 
+/- 250 pk op 1200kg

T was overigens tegen een oud model s8 die met 350 pk oid.
Anyway vind ik een nieuwe s8 niet sneller naar de 200 lopen als m'n vr6 als ik naar filmpjes op you tube kijk.
Golf:


Nieuwe S8:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=W2u29QKwCq4"]YouTube - Audi S8[/ame]
 
Omdat het gewoon waar is, die oude saxo van mij was ook ruim 1 sec sneller dan op autoweek.nl staat naar de 100

Hoe heb je dat gemeten, met een gps?
Een auto teller wijkt namelijk ook behoorlijk af, tussen de 5 en 10%, dus als je 90 rijdt i.p.v. 100 kan dat makkelijk die seconde zijn

Klopt, voorbeeld;

CRX 1.6 VTI


In het echt zonder modificaties dik over de 210 heen en ruim 1 seconde sneller naar de 100.
Die Carbase klopt voor geen hol.

Zo'n 1.6 VTI met elektrisch schuifdak zal niet veel van de 8 seconde afwijken naar de 100. Waarom zou Honda voor een 1.6 Civic VTI wel gewoon 7,2 opgeven en voor de CRX niet? De CRX is namelijk gewoon zwaarder/meer luchtweerstand.

Een maatje van me had een 1.6 Del Sol CRX en daar won ik makkelijk van met m'n Civic 1.6i VT.

Gisteren trouwens nog met me Civic gesport tegen een KTM Super Motard.
Eerst ff rap door "de Lus" geknalt in Zoetermeer, daarna recht stuk ff vol het gas erop vanaf zo'n 110 km/h. In het begin scheelde het niet veel op hogere snelheid begon ik wat uit te lopen, maar viel me nog mee ondanks dat de snelheid al zo'n 200 was.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top