Stoplichtsprintjes - You vs ... #2

Status
Not open for further replies.
Maandag een sprintje met een CBR600F. Was erg leuk. Naast elkaar bij de verkeerslichten en het gas erop. Hij 110pk en stuk minder gewicht, was leuk.
Ik wil een keer flink klop krijgen van een 1000cc 4cyl :P

Kameraad van mij heeft eens gezegd: vanaf 600 cc trekt het allemaal even hard, het echte verschil zie je dan pas op de snelweg.
 
@ Schedeltje,

Qua 0-100 maakt het idd niet veel uit. Mijn 2cil. komt wat sneller op toeren en heeft meteen koppel vanaf 3k rpm. Die CBR begint te gillen vanaf 8/9k en loopt door tot 15k rpm. Ik hang in mijn begrenzer bij 11k rpm geloof ik.
Als ik mijn motor boven de 6k RPM houdt heb ik een raket :D
 
met een fwd auto8P

die gozer moet zich aanmelden op 323fclub.nl daar zitten ook allemaal van die stumperts met zon zelfde knudde smaak als hem

Je herkent die gasten altijd aan het forum waar ze op zitten; plaatjes in de signature... :p
 
Met een 600 is dat boven de 9/10k :) Onder de 7 heb ik nauwelijks vermogen.

Ik moet toch echt opletten, anders komt het voorwiel omhoog.. Dat is denk het voornaamste probleem waardoor ook een 1000 of 600 cc niet zoveel verschillen met optrekken.. Al zit er wel een verschil tussen verschillende motoren, zo is een CBR600RR van een maat van me altijd sneller dan ik met mijn GSX-R600... Van hem is gewoon een stuk feller op het gas
 
Ik moet toch echt opletten, anders komt het voorwiel omhoog.. Dat is denk het voornaamste probleem waardoor ook een 1000 of 600 cc niet zoveel verschillen met optrekken.. Al zit er wel een verschil tussen verschillende motoren, zo is een CBR600RR van een maat van me altijd sneller dan ik met mijn GSX-R600... Van hem is gewoon een stuk feller op het gas

En als je de motoren even omruilt dan? Ben jij dan ook sneller op zijn motor? Maar sowieso, verschil zal wel minimaal zijn of niet?
 
En als je de motoren even omruilt dan? Ben jij dan ook sneller op zijn motor? Maar sowieso, verschil zal wel minimaal zijn of niet?

Ruilen heb ik nog niet gedaan.. Maar ik kan het al merken als ik eens aan zijn gashendel trek.. Bij een zelfde 'aanhaling' heeft hij hem tot 6k toeren en ik tot 3k... Beetje zelfde effect als met snelgas... Zijn motor heeft sowieso net wat meer vermogen onderin..

Verschil is idd minimaal, scheelt een paar meter, maar heeft vast ook wel te maken met de berijder, mijn gewicht (100+) en zijn gewicht (70), reactie, etc..
 
Ik heb nog nooit gehad dat voorwiel omhoog wilde bij volgas. Bedoel ik wel rollende weg he, niet dat je koppeling ineens laat komen ofzo.
 
die 900 van me wil ook alleen maar omhoog.


begin het wheelien met de kopp. al wat beter onder de knie te krijgen :D
 
Noh zaterdag een vrij nieuwe BMW 7-serie geownt. :D

Hij zat al een tijdje achter me en gaf me al het gevoel dat hij wel ff met zijn ruim 90k dure bak mij wel ff een lesje zou leren. Z'n vrouw zat naast hem dus hij wilde zich bewijzen :P Dus bij Hoorn gingen we de snelweg (A7) op, de weg was vrijwel leeg. Daar reed ik, weliswaar met een beetje moeite, van hem weg.

Hij seinde met grootlicht en stak zijn duim op :)
 
Laats geowned door een gasje in een PFHETGETJOENDE honda civic.. met TE grote bumpers enz.. D8 dat t zo'n herriebak met een 1.3 motortje was fzow..

toch niet.. Trok weg bij t stoplicht met een flinke zwarte pluim uit de uitlaat en een flinke turboboost PSSTT :P whaha..
 
Noh zaterdag een vrij nieuwe BMW 7-serie geownt. :D

Hij zat al een tijdje achter me en gaf me al het gevoel dat hij wel ff met zijn ruim 90k dure bak mij wel ff een lesje zou leren. Z'n vrouw zat naast hem dus hij wilde zich bewijzen :P Dus bij Hoorn gingen we de snelweg (A7) op, de weg was vrijwel leeg. Daar reed ik, weliswaar met een beetje moeite, van hem weg.

Hij seinde met grootlicht en stak zijn duim op :)


Ik durf daar bijna niet meer hard te rijden, ze staan er iedere dag te flitsen:X

Bij Wognum, Abbekerk of richting Purmerend:'(
 
Noh zaterdag een vrij nieuwe BMW 7-serie geownt. :D

Hij zat al een tijdje achter me en gaf me al het gevoel dat hij wel ff met zijn ruim 90k dure bak mij wel ff een lesje zou leren. Z'n vrouw zat naast hem dus hij wilde zich bewijzen :P Dus bij Hoorn gingen we de snelweg (A7) op, de weg was vrijwel leeg. Daar reed ik, weliswaar met een beetje moeite, van hem weg.

Hij seinde met grootlicht en stak zijn duim op :)

Wat voor motor zat er in? Heb vorige week een A8 4.2 aardig het leven zuur gemaakt op de snelweg :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top