sticker

Raymon

senior member
gisteren was ik jarig, en ben ik gelijk naar het cbr gegaan om m'nj certificaat ff te gaan halen en ik had 5 fout dus gehaald. Nadat ik weer thuis was ben ik gelijk gaan rijden op m'n scoot natuurlijk (beta ark ac) met een goede vriend achterop en die heb ik een klein stukkie in het hof bij ons laten rijden, nu rijdt ie weer terug naar mij toe en hij remt alleen met de voorrem en niet zo zagjes ook dus je raadt het al, hij gaat onderuit (stom ,stom,stom van mij om hem te laten rijden maar dat was een wijze les en voorlopig rij ik er alleen op) maar goed op de linkerachterkap waar een grote sticker zit met de letters ark met een rode rand eromheen was dus wat afgeschaafd, nu moet er dus een nieuwe sticker kopen en aangezien het gisteren ook dodenherdenking ben ik nog niet naar me dealer geweest, Nu de vraag aan jullie: Weet iemand misschien hoe duur zo'n sticker(set???/) gaat kosten????

nou alvast bedankt mzzzzl Raymon
 
Advertisement - register to remove this

Heb ff op scootparts voor je gekeken, ze hebben veel "originele" stickers, maar van een Ark zat er niet bij...

Wel weet ik dat vrienden van me een keer fl. 150,= voor een Beta-stickerset hebben betaald (dit was wel de Pro Race)...

Vaak moet je die stickers in een set kopen, koop dan meteen de Pro Race set, is gewoon het mooiste (mooier dan de stickerset van de A.C.)...

Verder koste een origineel stickersetje voor mijn Mc^2 ook fl. 125,=

Greetz.
 
ja, hij stuurde tijdens het remmen en me achterrem had ie niet aangeraakt, maar om te zorgen dat me voorwiel niet blokkeeer probeer ik net als met auto's zonder abs, een soort pompend te remmen met me voorrem

maar zoals je al zei een beetje off topic maar je remmen zijn wel de belangrijkste dingen op je scooter dus moet je ze goed kunnen gebruiken.

mzzzl Raymon
 
Euh ..... Je voorrem hoort niet te blokeren hoor helemaal niet omdat het een schijf rem is. Als ie wel blokeert moet je'em even een nachtje in olie laten liggen (je schijf dus) dan zal je je rem gewoon weer vol in kunnen knijpen.
Het is zo dat je je voorrem het meest gebruikt en ook volledig hoort te kunnen gebruiken en je achter rem is om rem fouten te verbeteren in bochten.
 
Mja, ik vind het gewoon simpel:

slopen = kopen
brokken = dokken

Hoe sneu het voor je vriend is. Als iemand met mijn scooter op ze bek zou gaan en kappen zou vernielen, dan zou ik dus niet tevreden zijn met een paar stickers om de boel wat te camoufleren.
 
ja oke maar met een set stickers ben ik ook wel tevreden hoor, tenslotte was het mijn schuld om hem der op te laten rijden maar het is niet zo dat m'n hele linkerachterkap weggeschaafd is ofzo ik heb een paar wat diepere krassen. Maar goed ofdat ik er tevreden mee moet zijn of niet, heb ik nu nog een vraag om de oude sticker er af te krijgen kan ik er dan het beste een fuene (feune??? ik zou me god niet weten hoe ja dat schrijft) op zetten maar dan mag jet toch weer niet te warm worden?????? in verband met het kunststof???????

mzzzl Raymon
 
Op die manier moet je niet denken, niet enkelt de stickers maar ook een deel je kap is beschadigd. Waarom zou je dan enkelt een sticker 'vragen' als je kap ook 'kapot' is?
 
Originally posted by SR-MARC-SR:
en zeg er gelijk bij dat de motor beschadigt is ..
dat is maten naaien en doe je dus gewoon niet
smile.gif
 
ja ik heb rep 26 opgebeld en die hadden hem ook al niet op voorraad (wie niet???? als iemand wat weet zeg het alsjeblieft) en een originele set dan moet ik rekenen op zo'n 300 gulden en een imitatie tussen de 80 en 120 gulden, maar die vent ging wat opzoeken door de telefoon maar kon niks vinden, maar dan moet ik ff langskomen zei die. Maar goed ik heb de beschadigde sticker er vanaf gehaald en de krassen vallen reuze mee, maar der moet wel weer een nieuwe sticker natuurlijk.

mzzzzl Raymon
 
Originally posted by benelliracer:
Als ie wel blokeert moet je'em even een nachtje in olie laten liggen (je schijf dus) dan zal je je rem gewoon weer vol in kunnen knijpen.

ben je gek ofzo? Je schijfrem in de olie??????/
 
bedankt voor het kijken, maar ik denjk dat als ik die pro race stickers haal dat die sticker kleiner is dan die ik nu heb dus dat ik hem niet over die krassen kan plakken,

ik kan het fout hebben hoor

mzzzzzl Raymon
 
ja hij betaald de stickers ook, maar daarom mag ik er toch ook wel achteraan gaan voor hem is het ook niet tof, zeker niet nu het op me verjaardag gebeurde, maar misschien dat ik die pro race stickers toch wel neem dan ff kijken ofdat ie duurder is dan die andere set.

mzzzl Raymon
 
beetje off topic, maar...

Het hoeft helemaal niet te liggen aan dat die vriend vol in ze voorrem ging. Zoals iedereen nou wel (zou moeten) weten is de voorrem de rem. Zoals ik al zeg. Als je me niet gelooft vraag het maar aan iemand die al jaren ze motorrijbewijs heeft. Als je op een motor een noodstop moet maken, zal je toch je voorrem op "vol vermogen" moeten kunnen gebruiken.
Remmen moet je leren. Die GP racers remmen ook van 250+ naar +/- 50 binnnen een zeer korte afstand. Je moet het gewoon onder de knie krijgen. Vooral mensen die net een scooter hebben, maken geen (of bijna) geen gebruik van de (volle) kracht van de schijfrem. Natuurlijk moet je hem niet ineens vol inknijpen, maar je kan binnen een seconden naar volle belasting toegaan, mits je het kent natuurlijk.
Ik rijd nu 5 jaar scooter, dus ik kan nu wel zeggen dat ik wel kan remmen. Dat kon ik natuurlijk ook niet direct. Maar laat je niks wijsmaken over de vele wilde verhalen die over remmen de ronde doen. Het is gewoon zonde om niet over alle remcapaciteit te kunnen beschikken door gebrek aan kennis. Zeker met al die snelle socoters van tegenwoordig moet je gewoon snel en hard kunnen remmen.
 
Kut voor je man. Ik heb ook nog niet zo heel lang een scoot en als ik iemand er op laat rijden doe ik altijd het volgende:

1. Ik vraag me af of hij een scooter heeft
2. Ik denk ff na of hij wel een beetje kan rijden
3. Ik zoek makkelijke stukkies weg uit
4. En ik spreek HEEL duidelijk af dat hij dokt als het mis gaat

Mocht ie stap 4 niet uitvoeren doe ik het volgende:

1. Ik schop 'm lek
2. Ik ik bel de politie en zeg dat ie men sleutels gejat had
3. Ik schop 'm nog een keer lek

Ik ben niet zo agressief als het lijkt hoor maar van men runnertje moeten ze afblijven.
 
tIM die olie is om je schijf schoon te maken en het kleine vuil er af te halen, waardoor je rem blokeert.
Je moet je rem NATUURLIJK echt heel schoon maken en de eerste keer dat je er op rijdt niet meteen een brake test doen van 50km/h.
 
Sorry dat ik zo off topic ga.

En stickers zijn nooit goedkoop en die van Beta zijn helemaal moeilijk op voorraad te krijgen. Ik denk dat je gewoon even zal moeten wachten, want met het zoeken ben je ook wel even bezig.
En ik vind dat je maat gewoon voor de kappen moet betalen hoor, moet hij maar geen scooter van andere berijden als hij het niet kan. Als vriend zou hij zelf moeten voorstellen de kappen te veranderen ook al is het niet leuk (als hij dit al niet heeft gedaan).
 
Back
Top