Std membraan afwerken/tunen

Originally posted by Folkert@MinaRally
(nou ben ik wel benieuwd naar het verschil, kwa gevoel, op straat. Omdat het soms in straatverbruik net weer wat anders is, dan op de bank..(?) )

Denk dat je straatgebruik bedoelt? aangezien je verbruik niet zal veranderen..

Heeft het trouwens enige zin om een stuffer pas te maken voor een std membraan met 21mm?

D8 ooit ergens gelezen te hebben dat >21mm een stuffer voordelige effecten had en dat 21+ de stuffer te klein was...
 
Originally posted by mvanwinsen5
dus komt het er op neer dat ik mijn evo membraam eruit gooi en er dus een standaard voor in de plaats doe met carbon plaatjes ! kan je ook zeggen waarom ?

Met een andere setup kan een ander membraan best wel beter presteren...
 
ik heb zelf ook vl12 membraan, maar dus hoe groter hoe beter, geld dan niet.

zelfs met de stuffer zou dan std membraan beter presteren?
 
Het scherp maken van die spijltjes zal weinig tot geen nut hebben , je zult het in het rijden in iedergeval niet merken.
beter monteer je nieuwe plaatjes en doe je er verder niets aan.

wat belangrijk is aan het membraan is de hoek ervan , dit bepaalt namenlijk de doorlaat.

greetz
 
maar als (mina) het std membraan dan btr is dan een polini/malossi/...
waarom zijn ze er ten eerste dan? (kassa cker:P)
waar ligt dat dan aan? wat zijn precies de verschillen(waardoor std membraan btr presteer?
 
Psies folkert. Echter vergeten we nu wel de carburateur grote te vermelden. Bij grotere carbs is een standaard membraan beter. Wie weet op een "kleine" 19mm.

Mja niet alles van een tune bedrijf hoeft beter te zijn. Er moet ook gewoon geld worden verdient en brengen ze een hele rits producten op de markt :)

De consument gaat er vanuit dat het beter is door de naam etc...

All about merketing............:)
 
Ja en die stuffer die malossi erbij levert dient natuurlijk ook helemaal nergens voor (gasreactie wordt daardoor na aanpassing aan de te gebruiken carburateur beter)! Ik geloof toch echt dat een bewerkt membraan voor een toename van prestaties zorgt door de verbeterde flow van het mengsel. Misschien niet op topvermogen maar dan wel in de gasreactie e.d. maar misschien heb ik het mis! Valentino zal er namelijk een stuk meer verstand van hebben dan ik!
 
Nou ik denk neit dat het een marketing iets is. Je zet niet zomaar ff een product op de markt. Ik dnek dat het weldegleijk beter is..... op een scooter waarmee Malossi dus test, en wat voor hun nuttig is, en een scooter die de op de door hun beoogde markt rondrijdt. En dat lijkt mij geen NL scoot met 28mm vlak ofzo, maar een racer met 19mm oid. Vandaar ook die stuffers erin...

Magoed, ik heb nu een VL14 en vind het goed, mss ooit nog is een std. membraan testen.
 
bij pia, is de stnd membraan volgens mij niet de beste..

volgens mij bleek na veel tests, dat de vl13 gemiddeld het beste scoorde (hang me niet op als ik het fout heb :D)
 
En wat kunnen we dus concluderen? Precies, het verschilt per setup wat het beste membraan is en welke kleppen het beste zijn.

Bovendien hebben we het over verschillen die je waarschijnlijk niet eens merkt als je er mee gaat rijden, maar die je alleen geblokkeerd op een bank kunt testen.
 
ik heb nou net men mebraam getuned .
maar nu lees ik dit dus :?

is het nou goed om op deze setup

minarellie horizontaal:

hebo ng 70 alu
21 DO
doppler kruk
multivar + top ventilvar
bidalot c16

een std "getuned" membraam te zette?
 
Back
Top