Std membraan afwerken/tunen

Stinkvinger

Bierkoerier Crew
Na een ellendige zoektocht door m,n scoot waarom t apparaat niet wilde starten kwam ik bij het mebraan uit.

1 plaatje een hoekje vanaf, 2 laten 2 mm open, en een andere zit vol met miniscule gaatjes, tijd om nieuwe carbonnen membraanplaatjes te monteren dus.

Maar, nu zit ik is een beetje naar dat std mina hor membraan te kijken en ik kan me voorstellen dat er nog wel wat aan af te werken/tunen valt.

Wie heeft dit al gedaan of weet hier meer van? Search leverde nix op.

Pics:


DSCN3131.JPG


DSCN3133.JPG


DSCN3134.JPG




ps. zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van m,n problemen beschreven in dit topic:

http://forum.scooterforum.net/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=30347
 
Advertisement - register to remove this

van die tuning van het membraan weet ik niks, maar dat gaatje veroorzaakt zeker wel die problemen die je beschreef, ik heb het zelf ook 2x gehad!
 
Je kan proberen van de randen een beetje af te werken ofzo. Ook steken die schroefjes veel te ver uit (zou je niet mogen voelen)
Maar ik denk dat de winst die je daar uit haalt minimaal is... Beter is denk ik een malossi membraan te kopen. VL12 is bv al heel mooi afgewerkt en heeft een stuffer
 
Dit is een plaatje dat Ivo een keer op het forum gepost heeft, ik denk dus wel dat ik het opnieuw mag posten (IVO copyright dus!):



carter_js_minhor_1.jpg




Je ziet duidelijk dat het membraan de inlaat gigantisch blokkeert. Door het membraan een slag te draaien wordt dit een stuk minder. Ik heb geen idee wat de prestatie winst (of verlies!) is door je membraan te draaien...
 
Originally posted by minaracers
Dit is een plaatje dat Ivo een keer op het forum gepost heeft, ik denk dus wel dat ik het opnieuw mag posten (IVO copyright dus!):
*plaatje*

Je ziet duidelijk dat het membraan de inlaat gigantisch blokkeert. Door het membraan een slag te draaien wordt dit een stuk minder. Ik heb geen idee wat de prestatie winst (of verlies!) is door je membraan te draaien...

Rudi beweerde bij hoog en laag dat het geen winst opleverde
 
Pfoei, ben nu klaar met afwerken, om 14.00 mee begonnen :O

Alle randjes zijn weg, doorlaat is iets groter, alle spijltjes zijn scherp gemaakt en de onderste 'ronding' is nu echt rond.

Gebruikt: scherp mes, vijltje, dremel met borsteltje om ergste krassen weg te werken, daarna schuurpapier en daarna polijstpasta :)
 
Toon is ff een pic met de veranderingen?
Ben wel benieuwd. en ook of en hoeveel winst je geboekt hebt.

Bob
 
Hoeveel winst weet ik nog niet, moet eerst even nieuwe membraanploaties hebben, dan kan ik t mobiel weer eens starten.
Morgen maak ik wat pics als ik die twee schuine 'staanders' (die dingen die je bij een 2 kleps niet hebt :p) , scherp gemaakt heb.

Tenminste, als ik er morgen tot in staat ben :P
 
Originally posted by Patrick
en ik zeg altijd maar: meten is weten ;) niet lullen maar presteren :)

Ja, maar om alles 10x te testen is ook nie zo slim:!
Waarom hebben we anders het forum?
 
Nou t heeft ff geduurd maar ok, tis af denk ik.

Het ziet er op sommige foto,s een beetje brak uit maar dat komt door de gekke lichtinval en vergroting, in het echt is het echt netjes en 'smooth'.

DSCN3137.jpg


DSCN3138.jpg



DSCN3140.jpg



DSCN3139.jpg


1 --> bovenste randje weg, rond afgewerkt, links, dikke rand verwijderd.
2--> spijltjes scherp gevijld
3--> onderste spijltjes scherp gevijld en afgerond naar opening

Ook heb ik alle hoekjes opengemaakt, deze waren vaak afgrond gegoten?

Op de pics lijken die pijltjes bol btw, is irl niet zo.

Alleen nog bedenken hoe ik t stukje waar ik uitgeschoten ben ga opvullen...
 
Originally posted by Valentino...
Mina membraan???
Malossi carbon plaatjes monteren en verder helemaal nix aan doen.
Best functionerende membraan voor mina is standaard.
-:-


dus komt het er op neer dat ik mijn evo membraam eruit gooi en er dus een standaard voor in de plaats doe met carbon plaatjes ! kan je ook zeggen waarom ?
 
ik kan mij herinneren dat de Beta eens getest was met verschillende membranen. std. gaf de hoogste score bij Tino.
 
Originally posted by mvanwinsen5
dus komt het er op neer dat ik mijn evo membraam eruit gooi en er dus een standaard voor in de plaats doe met carbon plaatjes ! kan je ook zeggen waarom ?

Haha ik zat hetzelfde te denken. Naja Tino heeft het zelf getest, dus ja blijkbaar is het nou eenmaal zo.

Ok ik zeg ook gedag tegen me evo membraantje :)

(nou ben ik wel benieuwd naar het verschil, kwa gevoel, op straat. Omdat het soms in straatverbruik net weer wat anders is, dan op de bank..(?) )
 
Back
Top