std filter behouden op DO17,5

Status
Not open for further replies.

speedake-DR

Well-Known Member
he dudes,

Een aantal dagen geleden heb ik een DR70 cylinder icm een DO 17,5 mm op mijn Peugeot Speedake gebouwd. Maaar.....nu wil ik graag mijn originele luchtfilter behouden, geen powerfilter dus! Het probleem is dat het originele filter dus standaard niet op de grotere carb past. Zijn hiervoor verloopstukjes te krijgen, zo ja, waar? Ook de ruimte achter de carb is beperkt, het filter zit al bijna tegen de schokdemper wanneer ik het filter er direkt achter zou kunnen hangen.

Wie heeft hier een oplossing voor? Of zijn er WEL goeie powerfilters te krijgen, misschien die Malossi met zilver/zwarte omhulsing?

Ik ben hier zeker niet de enige Peugeot-er met een 70 dus graag wat info.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben hier zeker niet de enige Peugeot-er met een 70 dus graag wat info.

Alvast bedankt! [/B]
Ik heb het zo:
Zenith4.jpg

Ik had gelukkig een bezine bestendige afvoerbuis gevonden die precies past op mijn carb. Luchtfilter hangt gewoon los.
Is niet de meest ideale oplossing want eigenlijk moet je luchtfilter zo dicht mogelijk op je carb heb ik gehoord.

Het is een witte ppc afvoerbuis van de gamma, op de carb vastgezet met een slangenklem, met aan de andere kant een dunner mondstuk. dat past na een beetje wringen, gevolgd door wat duktape, mooi in het binnenstebuiten gemonteerde rubberen mondstuk van het originele luchtfilter. De buis heb ik omgewikkeld met zwarte tape (inmiddels blauw), want wit vond ik niet zo mooi en lak blijft niet zitten op een flexibele buis.
 
Last edited:
ik heb zelf hier een peug luchtfilter en zie dat aansluiting idd vrij klein is, bij honda x8r is dat een stuk groter en past een 17,5 wel :) dus als je een carb rubber koopt voor x8r en die erin zet (past zelfs :P)dan moet het werken :)
 
Ik heb ooit eens een 17,5DO bij een vriend geplaatst. We zaten met het zelfde probleem en dit hebben we opgelost door een (klein) rubberen verloopje van de carb naar zijn standaard luchtfiltertje te maken.. Werkte gewoon goed. Misschien een idee? :)
 
dat idee van jeroen L lijkt me iig NIET een goed plan.. wat je zelf al zegt, de filter gwn het dichtsbij de carb plaatsen.. maargoed.

genoeg ideeen gegeven lijkt me? verloopstukje, of dat rubberen ding van een x8r filter nemen
 
Zeg bedankt voor de reacties! Ik heb het uiteindelijk opgelost door de rubberen ring uit het filter te halen, de plastic rand om de opening die dan overblijft te verwarmen (die kwam in diameter 2 mm tekort op mn carb.) , en hem vervolgens over de carb te douwen. Na afkoeling zit ie supervast.

Ik had gedacht dat het filter wel genoeg lucht zou kunnen leveren, maar helaas. Opgelost door een enorm gat in het flterkapje te boren :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top