Hallo,
Pas een 2de hands MBK booster gekocht, bouwjaar 2004. Was enkel te starten met de kick starter.
Daar ik hem ook elektrisch wil starten ben ik op onderzoek gegaan. Startmotor defect alsook de stator (kortsluiting)
Bij het stationair draaien van de booster was er een spanning van 4VDC gemeten na de spanningsregelaar.
Heb dus de stator vervangen, maar opnieuw maar 4VDC na de spanningsregelaar, bijgevolg wordt de batterij niet geladen....
Spanningsregelaar heb ik daarna vervangen en brommer viel dadelijk stil. Opnieuw gestart en spanningsregelaar ingeplugd met een hoger toerental.
Toen is de zekering van 7.5A aan de batterij gesprongen.... Heb het nameten van de nieuwe stator vastgesteld dat deze ook kortgesloten is.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Pas een 2de hands MBK booster gekocht, bouwjaar 2004. Was enkel te starten met de kick starter.
Daar ik hem ook elektrisch wil starten ben ik op onderzoek gegaan. Startmotor defect alsook de stator (kortsluiting)
Bij het stationair draaien van de booster was er een spanning van 4VDC gemeten na de spanningsregelaar.
Heb dus de stator vervangen, maar opnieuw maar 4VDC na de spanningsregelaar, bijgevolg wordt de batterij niet geladen....
Spanningsregelaar heb ik daarna vervangen en brommer viel dadelijk stil. Opnieuw gestart en spanningsregelaar ingeplugd met een hoger toerental.
Toen is de zekering van 7.5A aan de batterij gesprongen.... Heb het nameten van de nieuwe stator vastgesteld dat deze ook kortgesloten is.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?