This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stator maakt kortsluiting fiddle II

Maar dan zou de doorvoer meting modus van de multimeter toch een oplichtend lampje en pieptoon moeten weergeven wanneer ik bij beide soldeer plekken aanraak met de gelamelleerde ijzeren kern? Of zit dat anders in elkaar?
 
Is de grondplaat de uitsparende ring die tegen de weekijzer kern van de stator aan drukt?

Het zal wel via de ijzeren kern moeten, een andere omweg is er niet zover als ik weet.

Weekijzer is trouwens blijkbaar gewoon een benaming voor zuiver ijzer, dus heeft geen koolstof gehalte zoals bij staal.
 
Dat is wat er voor kernen gebruikt wordt . De grondplaat is die ring waar alles opzit , en welk je tegen het blok opschroeft.
 
Dat nam ik ook aan , maar als jij wat anders meet , zal er ergens een scheiding zijn , ik heb dit nog nooit nagemeten . Als ik een stator doormeet , meet ik altijd t.o.v. massa .
 
Dat nam ik ook aan , maar als jij wat anders meet , zal er ergens een scheiding zijn , ik heb dit nog nooit nagemeten . Als ik een stator doormeet , meet ik altijd t.o.v. massa .
Misschien weet @Sparky dit wel hoe dat zit. Ook het zit met wisselstroom dat via de massa teruggaat naar de minpool(?). Er zit verderop in het circuit een gelijkbrug richter, maar die zit maar aan één kant van het circuit.