Basniwa07
New Member
Hallo allemaal,
Bij het opbouwen van mijn Peugeot speedfight 2 liepen we ergens tegen aan. Bij het eerste keer in elkaar zetten vonkte hij prachtig en liep als een zonnetje. Hierna zelf uitgezet door de sleutel om te draaien (kortsluiting maken aan frame). Hierna geen vonk meer. De stator spoel van de ontsteking bleek doorgebrand te zijn (oneindige weerstand). Hierna een nieuwe stator erop gezet, liep weer, hetzelfde verhaal herhaalt.
Zelf verdenk ik de spanningsregelaar aangezien die gebruikt is overgenomen, maar zover ik weet valt dat niet 123 door te meten of die kapot is. Iemand andere ideetjes?
Weet trouwens bijna 100%zeker dat nergens kortsluiting is of zo, heb alles overal doorgemeten. Nieuwe bobine, cdi werkt allemaal top.
Bij het opbouwen van mijn Peugeot speedfight 2 liepen we ergens tegen aan. Bij het eerste keer in elkaar zetten vonkte hij prachtig en liep als een zonnetje. Hierna zelf uitgezet door de sleutel om te draaien (kortsluiting maken aan frame). Hierna geen vonk meer. De stator spoel van de ontsteking bleek doorgebrand te zijn (oneindige weerstand). Hierna een nieuwe stator erop gezet, liep weer, hetzelfde verhaal herhaalt.
Zelf verdenk ik de spanningsregelaar aangezien die gebruikt is overgenomen, maar zover ik weet valt dat niet 123 door te meten of die kapot is. Iemand andere ideetjes?
Weet trouwens bijna 100%zeker dat nergens kortsluiting is of zo, heb alles overal doorgemeten. Nieuwe bobine, cdi werkt allemaal top.