stationair toerental starten

Bij starten koude motor van mijn kisbee 4t 2013 loopt de motor niet op een verhoogd toerental.
Ik moet dus gasgeven om het aan de praat te houden.
Choke is in orde (inmiddels een originele gemonteerd) en kanaaltjes van lucht en benzine zijn open.
Instellingen deni carburateur (dpd18j) zijn conform fabrieksopgave.
Als de motor op temperatuur is loopt hij prima.
 
Advertisement - register to remove this

Komt er na starten wel spanning te staan op de kabels naar de choke?
Ff multimeter op aansluiten.
Of een choke die getest is op een accu even aansluiten terwijl je een andere choke gebruikt om de carburateur af te dekken.
En dan even kijken of de pin uitschuift na ca 2 min.
 
Komt er na starten wel spanning te staan op de kabels naar de choke?
Ff multimeter op aansluiten.
Of een choke die getest is op een accu even aansluiten terwijl je een andere choke gebruikt om de carburateur af te dekken.
En dan even kijken of de pin uitschuift na ca 2 min.
Bij koude start zorgt de choke ervoor dat extra brandstof en lucht wordt toegevoegd, en dus de moter met verhoogd toerental loopt. En dat gebeurt niet. Hij statt vlot maar als ik niet wat gas geef slaat hij af
 
Ik begrijp je reactie niet.
Je vertelt hetzelfde als in je startpost.

Ik probeer het nog eens.
Laat ik beginnen met de vraag: 'op welke manier heb je je choke getest?'

Mijn vorige post met andere woorden:
Stel je hebt een werkende choke, als hier vervolgens geen stroom op wordt gezet vanuit je kabelboom dan werkt hij nog steeds niet.
Oftewel meet of er spanning staat op de twee kabels naar de choke.
Als je geen multimeter hebt kun je de plek van de choke afdekken (met een defecte choke) en een andere choke (die los van de scooter op werking is getest) aansluiten op de kabelboom van de scooter.
Daarna start je de scooter en kijk je of de pin van de choke verder naar buiten komt te staan.

Dat je scooter prima start snap ik wel, het is immers warm buiten.
 
en misschien moet daarom (warmer weer) de stationair-mengverhouding wel worden bijgesteld (dmv de mengselschroef), omdat met de choke er nog op, je motor nu verzuipt?
 
en misschien moet daarom (warmer weer) de stationair-mengverhouding wel worden bijgesteld (dmv de mengselschroef), omdat met de choke er nog op, je motor nu verzuipt?
dat bijstellen van de mengselverhouding heb ik nog niet aan gedacht. ga ik doen.
het probleem heeft m.i. niets te maken of de choke wel werkt. bij koude start doet het probleem zich voor, dan heeft de choke nog geen tijd gehad zich uit te schakelen. in koude toestand voldoet de choke aan de fabrieksspecificatie. (stand van de naald)
 
Back
Top