stationair toerental

Nyoxios

Well-Known Member
hallo,

ik heb een honda sfx.. geen idee of het een oud of nieuw type is.. mijn koplamp zit in me stuur..

ik heb alleen een probleem.. ik heb aan me carberateur 2 schroefjes 1 in het midden (stationair) en links ervan een andere die iets meer verzonken zit (luchtstelschroef??) nou liep mijn sfx stationair hoog.. hij gaat max. 50 en als ik gas los liet reed hij vanzelf eventjes 30 voordat hij verder zakte.. nu heb ik na aanleiding van vrienden wat aan die 2 schroeven gedraaid, resultaat: loopt rustiger stationair en blijft ook nii meer hangen.. alleen nu rookt hij.. een wit/blauwe rook..

nu ben ik bang dat wat ik dacht luchtstel schroef. miss een olie stelschreof zit? (of kan dit helemaal niet!?)
 
Advertisement - register to remove this

heb je smeerolie en benzine in 1 tank of apart?
Want als je deze apart hebt zou het wel eens kunnen zijn dat je nu teveel olie binnenkrijgt in je motor.
 
tis idd apart:p maar klopt het dat ik wel de 2 goede schroefjes te pakken heb en dat ik niet de me scooter loop te slopen?? word nu wel beetje bang van eigenlijk..
 
Normaal heb je een schroef voor het stationair te regelen en een andere voor je mengsel.
Dus ik vermoed dat je je mengselschroef teveel hebt uitgedraaid waardoor hij nu veel te veel benzine naar je motor stuurt.
Heb je misschien gemerkt dat hij minder hard trekt dan anders ofzo?
Maar je scooter slopen ga je hier zeker niet mee doen.
 
ja heb et idd iets minder hard.. had em op me werk veranderd.. trok iets minder.. en toen ik thuis wou kijken hoe hij koud start.. aangezien ik elke ochtend 10 km moet.. wou ik graag weten hoe hij het deed.. toen merkte ik die rook..
 
Dan staat je mengsel te rijk.
Dan moet je gewoon je mengselschroef wat verder indraaien en testen tot hij optimaal trekt.
 
die mengsel is diegene naast me stationair tog?? want pas toen ik daar iets aan draaide veranderde er iets aan toerental.. ik heb geen egt verstand van scooters.. sorry dat ik zo dom overkom...
 
Als je aan je stationair-schroef draait hoor je duidelijk een verschil in toerental.
Als je aan je megselschroef draait hoor je dit veel minder en veel minder snel.
Maar normaal is je stationair-schroef iets groter dan je mengselschroef ( bij de meest Honda-carbu's toch)
 
tis idd een standard honda carb.. heb alleen andere sproeier vanwege terugloper uitlaat:p maar nooit geen problemen gehad.. alleen nu dit..
 
Ik ben er niet helemaal zeker van maar ik dacht 1,5 slag in. (correct me if i'm wrong)
Ik probeer het altijd gewoon tot hij zo goed mogelijk trekt :)
 
okeej:p morgen ochtend iets eerder van huis weg:p heb ik 10km test weg;) schroevendraaier mee:p en gaanxD

dank je voor je hulp:p weet nu tenminste wat ik eraan kan proberen
 
Back
Top