Stationair schroef afstellen

Tofman126

Aerox R
Mijn aerox loopt niet helemaal lekker stationair. Dus ik wil de stationair schroef iets meer open draaien. Alleen ben ik nog een beetje een nOOb daarin...

Ik heb inmiddels wel me carberateur gevonden alleen daarvoor (links van de carter) zit zo'n groot zwart bakje zeg maar. (wat is dat)

En ook heb ik dat zwarte ding los gemaakt en iets op zij geschoven maar nog kweam ik niet in de buurt van de stationair schroef.

Hoe moet dit?
 
Advertisement - register to remove this

Het is denk niet het vlotterbakje wat ik bedoel, want dat zit aan de onderkant van de carb toch?

Jullie weten toch wel bij gewoon een standaar aerox wat dat grote zwarte bakje aan de linkerkant van de carter is.

En de afstelling van de stationair schroef. Als ik 100m gereden heb blijft die wel gewoon lopen maar als ik hem start valt die uit naar 10 sec ongeveer.
 
jah die bedoelt hij, weet het wel zekere:p en over dat uitvallen,
als je je scooter net start en je motor is koud, moet je ff choken, dan komt er een beetje extra benzine in je cilinder, omdat je aangezogen lucht te koud is. dus van je stationair schroef moet je gewoon afblijven, en als je je scooter de volgende x aandoet, houd je je choke ff in (zit onder het linker handvat van je stuur, is een hendeltje). dat is ook de reden dat je motor nie uitvalt na 100 m rijden, je scooter is dan al warm genoeg om stationair te lopen:)

greetz jelle
 
Oke, maar hij loopt stationair toch iets te zacht. Want je hoort hem heel vaak weg vallen en soms pakt die hem dan weer op. Maar bij het begin ook niet.

Dus het lijkt mij zelf slim om toch wat aan de stationair schroef te doen.

Dan moet ik toch een aantal kappen eraf halen?
 
Nee, kappen kunnen wel gewoon blijven zitten. Maar misschien is het voor jou niet zo makkelijk als je het voor het eerst doet. Maar je moet dus gewoon je luchtfilter (dat zwarte bakje van jou) eraf halen. Dan zie je aan de linkerkant van de carb 2 schroefjes zitten. Een steekt er een beetje uit en is ook de grootste. DAt is de luchtstel schroef. Je moet die andere dus hebben. En die moet je dan juist in draaien (rechtsom) om je scooter harder stationair te laten lopen.
 
Ja als je het egt makkelijk wil maken kan je het beste: klein kapje voor buddybak, zetkappen, agterkappen, buddybak eraf. Dan kan je er goed bij en kan je alles zien. Misschien is dit het makkelijkste voor jou om een keer te doen. Dan weet je gelijk waar alles een beetje zit enzo.
 
Ja, maar als ik een aantal kappen eraf haal laat ik de luchtfilter ook zitten.

En wat is nou het beste stationair lopen? Want als die dus stationair loopt hoor je hem steeds terug vallen zodat die bijna uitvalt. Dus hoe kan ik de stationair schroef het beste zetten?
 
ik weet niet of jij toerentellertje erop hebt zitten, maar zo rond de 1000/1500 rpm is goed:) anders doe je het gewoon op gehoor tot dat je hem niet weer hoort wegvallen, en hij gewoon mooi regelmatig loopt..

suc6 ermee, greetz

*edit: heb je het nog niet geprobeerd met je choke?8P
 
Jawel, dat helpt al iets. Maar ik wil gewoon dat die goed stationair loopt. En niet dat ik steeds hoor dat die wegvalt.

Maar ik heb net de luchtfilter eraf gehad. En ik zag volgens mij de stationair schroef. Maar nog weet ik het niet zeker en ook kwam ik er niet goed bij.
 
Ik zit nu bij de stationair schroef. Maar ik kan er alleen maar bij als de luchtfilter eraf is. En je moet hem afstellen als de motor loopt, maar kan ik hem dus starten zonder dat de luchtfilter erop zit?

Want ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

*edit

Ik weet nu hoe ik het het slimste kan doen. Maar ik zie 2 schroeven zitten. Maar welke daarvan is de luchtschroef en welke de stationair?

Want ik heb nu al wat geprobeerd maar echt lekker loopt die nog niet.

En het enigste wat ik kan vertellen is dat de ene schroef ergens op zit, en de ander gaat echt in de carberateur. En op beide zie ik geen veertje zitten.

Dus welke moet ik nu nemen?
 
Last edited:
Back
Top