stationair schroef carburateur Zenith

axe77

Well-Known Member
Wegens slechte prestaties van mijn Peugeot Zenith basic (2000) heb ik mijn carburateur gedemonteerd en gereinigd. Nu heb ik een aantal vragen over enkele onderdelen op de carburateur (zie foto):

zenithcarburateurcopybv3.jpg


(blauw): oke dit is de luchtschroef
(groen): is dit de stationairschroef? Zo ja hoe deze te verstellen aangezien het een rond boutje is met 1 platte kant
(geel): waarvoor is deze schroef in het vlotterbakje?
(paars): is dit een soort 'ontluchting' van de vlotterkamer?
(rood): hier zat een kort stukje benzineslang aan in 90 graden naar beneden. Is dit een of andere ontluchting?

Iemand die me hier duidelijkheid over kan verschaffen?

Nog iets: ik heb een vacuum benzine kraan. Toen ik mijn benzineslang van de carb. haalde stroomde er continue benzine uit. Hoort het niet zo te zijn dat er alleen benzine mag stromen als er een vacuum wordt gecreerd in de andere slang aangesloten op het spruitstuk?

--
aXe
 
Advertisement - register to remove this

Sandor said:
Als je aan GEEL draait stroomd via ROOD de benzine uit de vlotter via het darmpje, je overloop dus.

Oke, begrijp ik het dan goed dat die schroef (geel) altijd vast hoort te zitten? Wat is hier dan exact het nut van? En het paarse darmpje is om je vlotterkamer leeg te laten lopen ook dmv schroef (geel)?
 
geel is aftap van de vlotterbak
roze is ook van de aftap..
groen is de luchtstelschroef
blauw is de stationairstelschroef
rood is gewoon een overloop...

de luchtstelschroef kun je er met een puntangetje uit draaien en dan in de bankschroef er een sleuf in zagen met een handzaag , dan kun je m met een schroevendraaier gewoon verstellen , draai m er helemaal weer in en draai de schroef 1,5 slag uit , dan staat ie bij Peugeot gewoon goed .
 
Back
Top