Wegens slechte prestaties van mijn Peugeot Zenith basic (2000) heb ik mijn carburateur gedemonteerd en gereinigd. Nu heb ik een aantal vragen over enkele onderdelen op de carburateur (zie foto):
(blauw): oke dit is de luchtschroef
(groen): is dit de stationairschroef? Zo ja hoe deze te verstellen aangezien het een rond boutje is met 1 platte kant
(geel): waarvoor is deze schroef in het vlotterbakje?
(paars): is dit een soort 'ontluchting' van de vlotterkamer?
(rood): hier zat een kort stukje benzineslang aan in 90 graden naar beneden. Is dit een of andere ontluchting?
Iemand die me hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Nog iets: ik heb een vacuum benzine kraan. Toen ik mijn benzineslang van de carb. haalde stroomde er continue benzine uit. Hoort het niet zo te zijn dat er alleen benzine mag stromen als er een vacuum wordt gecreerd in de andere slang aangesloten op het spruitstuk?
--
aXe
(blauw): oke dit is de luchtschroef
(groen): is dit de stationairschroef? Zo ja hoe deze te verstellen aangezien het een rond boutje is met 1 platte kant
(geel): waarvoor is deze schroef in het vlotterbakje?
(paars): is dit een soort 'ontluchting' van de vlotterkamer?
(rood): hier zat een kort stukje benzineslang aan in 90 graden naar beneden. Is dit een of andere ontluchting?
Iemand die me hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Nog iets: ik heb een vacuum benzine kraan. Toen ik mijn benzineslang van de carb. haalde stroomde er continue benzine uit. Hoort het niet zo te zijn dat er alleen benzine mag stromen als er een vacuum wordt gecreerd in de andere slang aangesloten op het spruitstuk?
--
aXe