Stationair probleem

Goedenavond,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2 uit 2005. Hier zit de orginele uitlaat op en de originele cilinder. Er is sindskort een nieuwe 12mm carb opgezet, met een 74 sproeier. Scooter loopt rond de 70/75 zonder varioring.

Als ik de scooter koud start loopt hij goed stationair en start hij in 1x. Als hij warm is moet ik een paar keer kicken en valt hij stationair sneller uit. Als hij warm is heeft hij ook iets latere reactie op het gas.

Wat kan dit zijn? Alvast bedankt voor het denkwerk!

Met vriendelijke groet,

Looijen
 
Advertisement - register to remove this

carburateur afgesteld toen die nog koud was?

Je moet hem pas afstellen als je stuk warm hebt gereden.

Dit was overigens ook wel te vinden als je de search functie van het forum gebruikt.. Dit is al meerder maals langs gekomen.
 
carburateur afgesteld toen die nog koud was?

Je moet hem pas afstellen als je stuk warm hebt gereden.

Dit was overigens ook wel te vinden als je de search functie van het forum gebruikt.. Dit is al meerder maals langs gekomen.
Ik heb hem zo gekocht vorige week, die jongen had er zelf een nieuwe carb opgezet (wel dezelfde grootte).

Heb je een voorbeeld van zo'n forum dan? Kon zelf niet echt iets goeds vinden.

Bedankt voor je reactie
Post automatically merged:

Dit is dus niet een probleem van de grootte van de carb of sproeier maar echt de afstelling denk je?
 
beginnen met afstellen als dat niet lukt dan kijken naar andere mogelijke oorzaken. Zet je luchtschroef op 1.5 slag en draai aan je stationair totdat hij lekker loopt. Dit alles, zoals eurokit al zei, met een warme motor.
 
Back
Top