startmotor

jayvanveen

Member
kan iemand mij vertellen bij het zien van de fotos of die witte aansluiting de aansluiting van startmotor op kabelboom is?

durf het niet zeker te zeggen. maar die is toch niet nodig om aan te sluiten? aangezien je gewoon kunt kicken.
 

Attachments

  • E1ADD783-1713-41F7-9061-F89514380F95.jpeg
    E1ADD783-1713-41F7-9061-F89514380F95.jpeg
    135.5 KB · Views: 22
  • 72688320-2193-40B6-BB24-69F33A081D78.jpeg
    72688320-2193-40B6-BB24-69F33A081D78.jpeg
    136.2 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Startmotor van je elecktrische fiets?
Of moeten we gokken om welke scooter het gaat?
boeit het zo veel welke scooter het is? startmotor is startmotor toch

naja typhoon blok 1993-1997
en dan heb ik een kabelboom van boven 2002 voor typhoon, als ik goed heb gekeken, is alles passend/ vervangbaar alleen weet ik niet zeker dus of die kabel van kabelboom op startmotor gaat passen. vandaar de vraag of die nodig is?
 
Voor jou boeit dat zeker niet.

Voor ons eigenlijk wel, anders valt er weinig een antwoord op te geven.
Het is niet zo dat elk voertuig / scooter een zelfde type startmotor gebruikt. Daar zijn zoveel verschillende van.

En dan nog niet eens te spreken over de stekker waarmee het vast kan zitten.
 
Voor jou boeit dat zeker niet.

Voor ons eigenlijk wel, anders valt er weinig een antwoord op te geven.
Het is niet zo dat elk voertuig / scooter een zelfde type startmotor gebruikt. Daar zijn zoveel verschillende van.

En dan nog niet eens te spreken over de stekker waarmee het vast kan zitten.
ja dat snap ik wel, vooral de aansluiting maar dacht dat meer de startmotor bij iedere scooter dezelfde functie heeft. dus daarmee de vraag of die kabel aangesloten moet zijn of niet, en of die ook start als die niet aangesloten is?
 
stekker naar de startmotor, vaak een schuifje, en een kabel (vaak zwart) met oogje die tussen het frame en 1 van de bouten waarmee de startmotor vastzit gaat.
ja, de eerste afbeelding?. ik vraag me gewoon echt af wat de kabel is op mijn foto. waarbij een andere aansluiting met 4 pins in gaat. dat is een kabel die naar startmotor gaat en aansluit op het frame?

en daarbij de vraag kan de scooter met kickstart starten als deze niet aangesloten is.
 

Attachments

  • 4CA48F3C-D922-4C0E-899E-87309491731A.png
    4CA48F3C-D922-4C0E-899E-87309491731A.png
    148.6 KB · Views: 4
  • 30A710FA-A986-4729-8A53-F7FF1B300865.jpeg
    30A710FA-A986-4729-8A53-F7FF1B300865.jpeg
    135.5 KB · Views: 5
ja, de eerste afbeelding?. ik vraag me gewoon echt af wat de kabel is op mijn foto. waarbij een andere aansluiting met 4 pins in gaat. dat is een kabel die naar startmotor gaat en aansluit op het frame?

en daarbij de vraag kan de scooter met kickstart starten als deze niet aangesloten is.
Deze aansluitingen komen uit je ontsteking. Die drie stekkers links gaan je CDI in. Aansluiting rechts gaat op je kabelboom.

Wat betreft de startmotor: Deze krijgt massa via de spanningsregelaar. 12v gaat via de start relay wat weer direct aangesloten zit op de accu.
 
Deze aansluitingen komen uit je ontsteking. Die drie stekkers links gaan je CDI in. Aansluiting rechts gaat op je kabelboom.

Wat betreft de startmotor: Deze krijgt massa via de spanningsregelaar. 12v gaat via de start relay wat weer direct aangesloten zit op de accu.
oke massa gaat dus niet via de kabel rechts.

is die kabel rechts nodig om te starten? kickstart bedoel ik dan.
omdat je startmotor gebruikt voor elektrische start dacht ik dat die kabel niet aangesloten hoeft te zijn.
 
oke massa gaat dus niet via de kabel rechts.

is die kabel rechts nodig om te starten? kickstart bedoel ik dan.
omdat je startmotor gebruikt voor elektrische start dacht ik dat die kabel niet aangesloten hoeft te zijn.
In principe niet. Je zou het e.e.a. al kunnen starten als je de kabels in de CDI aansluit. Je hebt de andere stekker wel nodig om je motor uit/aan te zetten via het contactslot.
 
In principe niet. Je zou het e.e.a. al kunnen starten als je de kabels in de CDI aansluit. Je hebt de andere stekker wel nodig om je motor uit/aan te zetten via het contactslot.
dus als er geen startmotor in zit, kan je hem niet uitzetten?

heb het gevonden…
aansluitingen zijn voor de stator/ontsteking.
 
Last edited:
Back
Top