Startmotor werkt niet.

AminWest

New Member
Ik heb een kymco agility 50 bouwjaar 2021 waarvan de startmotor het begeven heeft. Wanneer ik de startmotor knop indruk hoor ik alleen het relais tikken. Ik heb al geprobeerd de startmotor te vervangen, dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik heb een filmpje geupload waarop het probleem te zien is:
Wanneer ik het startknopje indruk daalt het voltage ook, wellicht is dat een aanwijzing voor een accu probleem? (lampen en andere electrische functies werken wel prima!)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Start de scooter wel met de kickstart?

Ik heb al geprobeerd de startmotor te vervangen, dit heeft het probleem niet opgelost.
dus er zit nu een nieuwe startmotor in?

probeer eens het relais te omzeilen?
helmbak losschroeven en dan zou er rechts een relais zitten (te herkennen aan de dikke draden die er naar toe lopen)
haal de bescherm dopjes er af en gebruik een schroevendraaier op de twee draadeindes met elkaar te verbinden
 
Met kickstart draait ie prima, heb m de afgelopen maanden gewoon gestart met de kickstart zonder problemen. Welke twee draadeindjes moet ik met elkaar verbinden? het startrelais lijkt 4 connectoren te hebben
 
Je accu heeft niet genoeg capaciteit meer, hij wordt te zwaar belast waardoor hij geen vermogen heeft om de startmotor nog rond te krijgen.
En dan hoor je alleen het startrelais nog.
Gisteren een Fulbat accu geplaatst in een Kymco Like, wel één met meer vermogen dan standaard, ivm 90 cc cilinder.
Gelijk goed starten. Die accu was een paar diep ontladen.
Meet het voltage eens, in rust, tijdens het starten en als hij het doet met draaiende motor.
 
Last edited:
Je accu heeft niet genoeg capaciteit meer, hij wordt te zwaar belast waardoor hij geen vermogen heeft om de startmotor nog rond te krijgen.
En dan hoor je alleen het stratrelais nog.
Gisteren een Fulbat accu geplaatst in een Kymco Like, wel één met meer vermogen dan standaard, ivm 90 cc cilinder.
Gelijk goed starten. Die accu was een paar diep ontladen.
Meet het voltage eens, in rust, tijdens het starten en als hij het doet met draaiende motor.
In het filmpje kan je de voltage zien! Hij gaat van 11.8 naar 9.6V wanneer ik de startmotor probeer aan te doen!
Post automatically merged:

Zit ik weer veelste moeilijk te denken, gooi er een nieuwe accu in en ga na of het probleem er nog steeds is *facepalm
Het is een vrij nieuwe scooter, best gek dat de accu zo snel kapot is gegaan. Ik zal hem vervagen, en hopen dat het probleem dan weg is. Thanks
 
In het filmpje kan je de voltage zien! Hij gaat van 11.8 naar 9.6V wanneer ik de startmotor probeer aan te doen!
Post automatically merged:


Het is een vrij nieuwe scooter, best gek dat de accu zo snel kapot is gegaan. Ik zal hem vervagen, en hopen dat het probleem dan weg is. Thanks
Te snel gescrold, ik had het filmpje niet gezien.
11,8 is al veel te weinig, zou zo'n 12,5 volt moeten zijn.
Post automatically merged:

Vandaag in rust :
 

Attachments

  • IMG_4035.jpeg
    IMG_4035.jpeg
    95.2 KB · Views: 5
Last edited:
Back
Top