Startmotor werkt niet

Dag allen, ik heb een AGM Ape 50 uit 2014. Kickstart werkt hartstikke goed, maar elektrische start niet. Als ik de elektrische start probeer, begint die met draaien, maar stop dan. Het klinkt alsof hij gewoon niet wel draaien. Net als wanneer je een ventilator die aan staat vasthoudt zeg maar. Iemand enig idee wat er mis is en hoe ik dat na kan gaan?
De accu is splinter nieuw en vol dus dat is het niet.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Misscien is het schakelcontact in je startrelais slecht of de draden van het startmotor hoofd-circuit maken slecht contact.
Zoek je relais eens op en maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden van het startrelais, als de startmotor dan wel goed draait, is je startrelais naar de vaantjes.
Draait je startmotor dan nog niet goed, controleer dan de draden van het hoofdcircuit.

Dit zijn:
  • De dikkere draad tussen pluspool van je accu en het startrelais.
  • De andere dikkere draad bij je startrelais naar je startmotor.
  • De dikkere draad tussen je startmotor/motorblok en de min-pool van de accu.
Als dit alles in orde is kun je nog twee dikkere draden direct van je accu naar de startmotor leggen en kijken of de startmotor direct op de accu aangesloten wel goed wil draaien. (let hierbij wel op op de juiste polarisatie van de plus en de min anders kun je een dikke sluiting maken en eventueel elektronische componenten van je scooter in rook doen opgaan.)
Is dit laatste ook niet het geval is je startmotor slecht of blokkeert er iets waardoor de startmotor vast hangt (bijvoorbeeld je bendix)
 
Back
Top