Kymco People S startmotor stuk?

peopleskymco

New Member
Ik heb een 50cc 4t kymco people s uit bouwjaar 2020, het gaat dus om het nieuwe model van de people s. Nu ongeveer 5500km gereden.

Gister liep hij nog perfect en was er niks aan de hand, vandaag start hij opeens niet meer.

Als ik hem start gaat de startmotor gaat niet draaien, hij maakt geen geluid, wel is er een klein tikje te horen het klinkt als een relais. De accu is nog oke en opgeladen, want mijn display en de lichten doen het nog wel. Ik heb niet heel veel verstand van scooters maar heb wel de startmotor kunnen vinden en de kabel die er in gaat is zo ver ik kan zien nog goed verbonden.

Deze scooter heeft geen kickstart dus ik kan helaas ook niet testen of de motor voor de rest nog werkt, maar ik verwacht van wel.

Wat kan er fout zijn? En zou ik dit eventueel zelf kunnen oplossen als iemand die er geen verstand van heeft maar wel handig is? Elke reactie wordt enorm gewaardeerd!
 
Advertisement - register to remove this

Maak even een kortsluiting tussen de twee dikke draden van het startrelais. (is het relais waar het tikje vandaan komt)
Begint de startmotor dan wel te draaien, is je startrelais defect en dien je dit te vervangen.

By the way, zit er geen garantie meer op de scooter?
 
Last edited:
Back
Top