This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Starterkrans eet van krukas

Ik heb laatst een nieuwe krukas geplaatst omdat mijn starterkrans van m’n krukas had gegeten. Mooie polini krukas en 70ccdr eronder gegooid en vliegt mooi goed voor een dr cilindertje. Vervolgens hoor ik weer wat geratel in mijn Carter… 3 keer raden, weer krukas naar de getver. Heb ook uiteraard een nieuwe starterkrans gemonteerd maar blijft stuk gaan. Doe ik dan echt iets fouts??? Heb alles aan vario kant wat er hoort te zitten, alles netjes met een ahum ringetje zodat alles strak op zijn plek blijft. Nu mag ik weer een nieuwe krukas plaatsen…

Heb je de 1e keer de krans ook vervangen?

Als je de oude gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat die wat speling had oid, en hij er daardoor weer in is gaan vreten.

Last edited:
Heb je wel de juiste moer op je krukas gedraaid? Met het juiste ringetje? Want je zit nu waarschijnlijk simpelweg op het einde van je draad waardoor de moer en alles vast lijken te zitten

Heb je de 1e keer de krans ook vervangen?

Als je de oude gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat die wat speling had oid, en hij er daardoor weer in is gaan vreten.
Ja eerste keer krans ook vervangen.
Post automatically merged:

Heb je wel de juiste moer op je krukas gedraaid? Met het juiste ringetje? Want je zit nu waarschijnlijk simpelweg op het einde van je draad waardoor de moer en alles vast lijken te zitten
Ja gewoon een krukasMoer zoals je die online kan halen, heb er 1 shimringetje bij die perfect aansluit en past. Het gekke is. Als ik hem met mijn hand beweeg zit er geen speling in maar als m’n scoot loopt hoor ik wel zeker geratel en het resultaat is ook te zien dat hij slijt.

bartj said:
zit nu waarschijnlijk simpelweg op het einde van je draad waardoor de moer en alles vast lijken te zitten

De V-snaar goed in de koppelingspoulie trekken als je de starterkrans op moment vast zet.
Anders lijkt het alsof de starterkrans goed vast zit maar als de v-snaar dan stijgt in de vario zit de starterkrans los.

De V-snaar goed in de koppelingspoulie trekken als je de starterkrans op moment vast zet.
Anders lijkt het alsof de starterkrans goed vast zit maar als de v-snaar dan stijgt in de vario zit de starterkrans los.
Ik denk dat dit het probleem is, heb ik nog nooit gedaan en niet zo over nagedacht… erg dom van mij dan maar nieuwe kruk monteren en nu goed doen. Zit net een nieuwe polini krukas in van €150