start bijna niet en valt uit

tim plas

New Member
hallo

ik was gister avond was ik aan het rijden met me brommer en nadat ik weg reed bij het stop licht viel me brommer uit en toen ik hem probeerde te starten liep hij voor 2 of 3 seconden en viel weer uit heb de bougie ook al vervangen bobine heb ik ook al door gemeten en de carburateur heb ik ook schoon gemaakt en heb nog compressie heb ik ook maar wil nog steeds niet starten

blok: minarelli am6 80cc
 
Advertisement - register to remove this

Het zit zo, als je dit binnenbrengt bij een scooter(bromfiets)werkplaats/shop met dit exacte verhaal, zal men tegen je zeggen dat je de brommer in de hoek mag zetten!
Met daarbij de mededeling dat men er van de week wel een keer naar gaat kijken!

Soms gevolgd door domme wedervragen zoals; is de tank nog vol en niet verstopt!
Krijgt de cilinder wel de benodigde brandstof en/of is er niets verstopt, geblokkeerd of afgekneld!!

Sinds wanneer vertoont de motor dit gedrag?
Goed afgesteld v.w.b. de 80cc cilinder... et-cetera!

Wij hebben niet de mogelijkheid om in die betreffende hoek te kijken, laat staan om het geheel te controleren!
Het is dus van belang dat je alles zorgvuldig vanaf de letter A t/m Z zo goed als mogelijk formuleert en uitlegt!

Is niet om te zeiken! Maar je hebt dan meer kans dat er meerdere mensen induiken om de e.v.t. probs aan te kunnen geven!
Een gedetailleerd verslag doet wat dat betreft wonderen op het forum!
 
Luchtfilter eraf. Proberen te starten met remreiniger.

Vonk van de bougie controleren.

Als hij dit beide doet dan kun je het beste de cilinder eraf gaan trekken want zoals je het verteld klinkt het als een goede warmloper.(kan nog wel iets anders zijn zoals krukaskeeringen,membraam of pakkingen kapot)

Sleutelennnn:mask:
 
Back
Top