Tomos A35 start alleen met chocke.

Gimke

New Member
Hoi allen,
Ik heb recent een tomos a35 gekocht met de volgende specificaties:
Hogedruk cilinderkop
Tecnigas terugloop uitlaat
14/12 carburateur - 64 sproeier
Powerfilter
50cc
Bouwjaar 2005

Nu rijd hij heerlijk en geeft veel kracht! Maar hij start alleen met chocke aan (ook warmgelopen) en valt direct uit wanneer ik stop met gas geven en snelheid kwijt ben.
Dus mijn startproces bestaat nu uit
Chocke open> starten> gelijk gas
Dit moet dus ook steeds voor stoplichten.
De verkoper zei dat ik de carburateur moest afstellen omdat hij nu wrs te arm reed. Nu heb ik zowel een grotere als een kleinere maat sproeier geprobeerd zonder succes. Het ging zelfs slechter, want hij starte even moeilijk en als ik gas gaf viel die gelijk dood, dus ik heb weer de 64 sproeier zodat ik in ieder geval goed kan rijden.

Weet er iemand hoe dit probleem kan worden opgelost?

Vriendelijke groet, Gimke
 
Advertisement - register to remove this

Grotere sproeier, en dan bij koude start het gas niet aanraken, pas als hij draait een beetje gas.
Anders verstoor je het mengsel.
Heeft deze een elektrische choke ?
 
Grotere sproeier, en dan bij koude start het gas niet aanraken, pas als hij draait een beetje gas.
Anders verstoor je het mengsel.
Heeft deze een elektrische choke ?
Nee hij heeft niet eens een accu . Ik had een sproeier van 66 er ingezet maar toen starte die nogsteeds niet en een soortvan met chocke maar viel ook weg en viel nog sneller weg toen ik met gas probeerde.
Zou het ook valse lucht kunnen zijn?
 
Choke zorgt er voor dat hij veel rijker gaat lopen. 1 maatje gaat het verschil niet maken. Weet niet precies hoe het bij die tomosjes zit, maar ik zou eerder denken in de richting van 70 oid.
Maar er is ook meer als alleen sproeiers, carburateur moet ook gewoon afgesteld worden natuurlijk.
 
Choke zorgt er voor dat hij veel rijker gaat lopen. 1 maatje gaat het verschil niet maken. Weet niet precies hoe het bij die tomosjes zit, maar ik zou eerder denken in de richting van 70 oid.
Maar er is ook meer als alleen sproeiers, carburateur moet ook gewoon afgesteld worden natuurlijk.
Carb afstellen is toch met dat sproeier schroefje of is dat een apart verhaal? Want dan zie ik misschien waar ik de fout in ga.
 
Als hij ook warm niet stationair wil lopen zou ik eerder denken aan valse lucht. Heb je dit al gecontroleerd? Afstellen kan niet als je valse lucht trekt.
 
Als hij ook warm niet stationair wil lopen zou ik eerder denken aan valse lucht. Heb je dit al gecontroleerd? Afstellen kan niet als je valse lucht trekt.
Ja ik zat daaf ook aan te denken. Het enige probleem is dat ik me afvraag hoe ik dat moet checken als ie niet stationair blijft lopen. Moet ik dan op een blokje zetten, constant gas, en dan met remspray/deo aan de gang?
 
Gewoon iemand anders een beetje gas laten geven zodat hij blijft lopen op hetzelfde toerental. Dan moet jij tegelijkertijd op alle plekken checken op valse lucht.
 
Back
Top