Zip start bijna niet wanneer koud

Casper.S

New Member
Ik heb een piaggio zip 4T maar sinds kort start hij vrijwel niet. Met elektrisch start start hij helemaal niet maar met de kickstart moet ik best hard kicken en hem op half gas houden. zodra hij aan is valt hij vrijwel direct uit dus ik moet altijd een beetje gas bij geven. Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Advertisement - register to remove this

zip50cc

Member
Ik heb een piaggio zip 4T maar sinds kort start hij vrijwel niet. Met elektrisch start start hij helemaal niet maar met de kickstart moet ik best hard kicken en hem op half gas houden. zodra hij aan is valt hij vrijwel direct uit dus ik moet altijd een beetje gas bij geven. Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt voor je reactie.
carb schoonmaken
 

Casper.S

New Member
ik heb vandaag mijn carb helemaal schoon gemaakt met een compressor. ook heb ik getest of hij uberhaubt aanzuigt en dat doet hij ook. maar sinds ik mij carb heb schoongemaakt start hij nog moeilijker en zodra hij aan is moet ik volg gas houden want anders valt hij direct weer uit. Maar wanneer ik dat doe met vol gas schommelt hij constand in toeren maar haalt geen hoge toeren en valt dan sowieso na een paar seconden weer uit. Ik gok dat het mijn spruitstuk is want daar zitten best wat scheurtjes in.
Ik weet nie of het nut heeft maar ik heb er heel strak tape omheen gedaan.
 

zip50cc

Member
ik heb vandaag mijn carb helemaal schoon gemaakt met een compressor. ook heb ik getest of hij uberhaubt aanzuigt en dat doet hij ook. maar sinds ik mij carb heb schoongemaakt start hij nog moeilijker en zodra hij aan is moet ik volg gas houden want anders valt hij direct weer uit. Maar wanneer ik dat doe met vol gas schommelt hij constand in toeren maar haalt geen hoge toeren en valt dan sowieso na een paar seconden weer uit. Ik gok dat het mijn spruitstuk is want daar zitten best wat scheurtjes in.
Ik weet nie of het nut heeft maar ik heb er heel strak tape omheen gedaan.
spruitstuk is erg makkelijk te testen start de motor en spuit remreinger over het spruistuk als de motor uit valt weet je dat die een lek heeft omdat die de remreinger naar binnen haalt
 

4slaf4life

Well-Known Member
dan kan je het best het spruitstuk vervangen, ik had trouwens ook een paar scheuren en had die dichtgeplakt met epoxy. Half jaar later doet hij het nogsteeds, dus dat kan je ook proberen
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top