Kisbee carb 4t start moeilijk en weinig trekkracht

Trajko

New Member
Goede avond,
Ik heb een kisbee 2013 carb 4t waarvan alles origineel is. Hij start erg moeilijk alleen met kick en geeft weinig kracht. Ik heb al kleppen gesteld, bougie vervangen en carb schoongemaakt. Op m’n vorige kisbee had een scooterzaak sproeier 90 gemonteerd. Ik dacht dus dat de sproeier iets groter zou moeten van m’n nieuwe kisbee (is nu 76)en dat het dan wel beter zou gaan maar als ik een grotere monteer gaat het alleen maar slechter. Dus ik zit nu te denken aan een kleinere sproeier maar vroeg me af of dat kan kloppen of dat ik dan verkeerd denk. Ook vraag ik me af wat de mix schroef of de kisbee doet (lucht of benzine aanpassen). Want de scooter loopt het beste met de schroef helemaal dicht.
Als er nog meer info nodig is om het probleem oplossen zal ik dat natuurlijk geven.

Mvg trajko
 
Advertisement - register to remove this

Heeft hij altijd wel goed gelopen , met deze setup ? Wanner het laatst een beurt gehad ? Kleppen stellen , filters , en bougie , olie
Zou als hij altijd goed gelopen heeft ook even de compressie meten. Vind 90 wel erg hoog op standaard setup , zou eerder in de buurt van 80/85 verwachten, Mengsel schroef geeft benzine bij , dus als de sproeier te groot is , is het logisch dat hij beter loopt als hij dicht staat.
 
Dankjewel voor de reactie. Ik heb de scooter tweede hands gekocht met 6000km toen heb ik beurtje gegeven dat is nu 9 maanden geleden. (2000km geleden). Hij liep niet super toen maar kon er mee door. Had al een beetje het idee dat de compressie laag was maar hoe meet ik dat?
De scooter loopt wel veel beter als die echt goed warm is, maar de eerste 5-10 minuten houd die erg in. Wanner ik vol gas geef dan loopt die naar 20/25km en dan dipt die zover weg dat die bijna uitvalt, daarna loopt die weer op in toeren en trekt die tot 40/45. Hoe warmer die word hoe minder dip en hoe meer topsnelheid. top warm is 55. Misschien dat deze info een beter beeld schetst van het probleem.
 
Last edited:
Back
Top