Peugeot Kisbee 4T 80cc trekt slecht van 0-25km/u met warme motor

Jules2001

Well-Known Member
Hallo allemaal!

Ik heb een Peugeot kisbee 4t 80cc, en merk dat die slecht optrekt van 0-25km/u. Hij gaat eerst hoog in de toeren tot ong 25km/u en trekt vanuit daar normaal op naar de 80km/u. Er zit een sproeier 78 in en dit blijkt orgineel ook te zijn voor 50cc. Dus heb ik de kleur gecheckt van de bougie en die ziet er koffie bruin uit dus de sproeiermaat is perfect.
Heeft iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

Setup:
Malossi 80cc gy6
Malossi nokkenas
Malossi vario 6,9 gram rollen
Malossi drukveer
Koppeling std
Uitlaat std
V-snaar std
Carb std
 
Advertisement - register to remove this

kijk of de v-snaar niet slipt, gewoon als nog niet gestart carterkap eraf en kijken of je met je handen de vsnaar (naar de voorzijde) kan trekken. als je v-snaar dus slipt betekent dat dat de vario bus te lang is of eigenlijk de v-snaar te smal
 
Hallo allemaal!

Ik heb een Peugeot kisbee 4t 80cc, en merk dat die slecht optrekt van 0-25km/u. Hij gaat eerst hoog in de toeren tot ong 25km/u en trekt vanuit daar normaal op naar de 80km/u. Er zit een sproeier 78 in en dit blijkt orgineel ook te zijn voor 50cc. Dus heb ik de kleur gecheckt van de bougie en die ziet er koffie bruin uit dus de sproeiermaat is perfect.
Heeft iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

Setup:
Malossi 80cc gy6
Malossi nokkenas
Malossi vario 6,9 gram rollen
Malossi drukveer
Koppeling std
Uitlaat std
V-snaar std
Carb std


Strakkere trekveren monteren.. Heb zelf er 1000RPM veren erin zitten van DMP. Verbeterd het enorm.

Eigenlijk zijn die veren wel een klein beetje te strak.. Je merkt het vooral als je rond stationair bijna zit de koppeling ook veel eerder ontkoppelt.
Alleen probleem is als je geen strakkere trekveren erin doet, in het begin een erg dip hebt omdat de koppeling te laag in toeren al aangrijpt.

Motor moet eigenlijk meer toeren maken voordat je weg rijd, want dan is er meer vermogen aanwezig om goed vanuit stilstand te kunnen vertrekken.
 
Ik ervaar exact hetzelfde issue met een Kymco Agility met 72cc, maar alleen met een overdrive vario. Als ik de origine vario monteer met 7 gram sliders, heb ik geen dip. Dus je zou nog kunnen proberen wat hij doet met de originele vario.

Waarom dit dipje ontstaat weet ik niet, ik heb ook al sterkere trekveren en drukveer (Malossi wit). Ik denk dat het dus echt in de combinatie vario, variobus en v-snaar zit.
 
Het eerder ontkoppelen van de koppeling is bij mij minder geworden of zelfs niet meer aanwezig sinds ik die 25KG drukveer hebt geplaatst.
Met originele drukveer had ik daar wel last van.
Post automatically merged:

Ik ervaar exact hetzelfde issue met een Kymco Agility met 72cc, maar alleen met een overdrive vario. Als ik de origine vario monteer met 7 gram sliders, heb ik geen dip. Dus je zou nog kunnen proberen wat hij doet met de originele vario.

Waarom dit dipje ontstaat weet ik niet, ik heb ook al sterkere trekveren en drukveer (Malossi wit). Ik denk dat het dus echt in de combinatie vario, variobus en v-snaar zit.

Misschien een goede torque driver erin zetten? Bij mij rijd het rete strak. Misschien heb je er een met kromme spiebaan.. Die ga je met sportvario nooit zuiver lopend krijgen.. Overigens is de hoek van de groeven 1 graden geoptimaliseerd van een NCY torque driver. Dus betere match met sport vario.

Enigste wat op mijn setup nog beter kan is de carb beter afstellen.. Zit momenteel een stationair sproeier 35 in en daardoor verbruikt die best wel wat extra benzine..

En een sport nokken as zou voor mijn setup ook wel helpen.. Momenteel draait die veelste tam.
 
Ik vind hem eigenlijk wel goed genoeg lopen, zeker met de originele vario + sliders. Een torque driver vind ik een leuk idee, maar ik vraag me af hoeveel effect dat heeft voor een viertakt.
 
Strakkere trekveren loopt die slechter bij mij. Maar als ik de originele vario er weer in die moet ook weer de originele drukveer erin toch? Hij loopt nu trouwens best prima maar nog niet perfect.
 
Back
Top