ik heb een booster spirit gekocht en er zat dus nog benzine in. Ik start hem en hij rookt nogal veel. Nu keek ik welke benzine erin zat en kzag dat er mengsmering inzat en de oliepomp is ook aangesloten. Dus liet ik die mengsmering eruit want het is een helemaal originele scoot dus heeft ie wel genoeg met oliepomp alleen. Ik vervang die mengsmering door 98 en nu wil hij dus niet starten ! na heel veel kicken start hij 2 seconden en valt terug uit. Nu deed ik terug die gemengde benzine erin en hij start meteen !! maar rookt terug nog veel. hoe kan dit nou dat hij wel start met mengsmering + oliepomp en veel rook dan met normale 98 en oliepomp ?? De pomp is netjes aangesloten en werkt. Alvast bedankt
Dit klopt niet, heb je niet gewoon te weinig gekickt toen je de mengsmering eruit haalde? Want alles moet weer vollopen en je maakt gebruik van vacuum?
weet je zeker dat het pompje werkt?
maakt eigelijk niet uit want zonder olie zou ie ook moeten starten en tijdje moeten kunnen lopen. Vind het nogal raar dat er mengsmering is zat terwijl het pompje werkte. Missch is de cilinder al eens warmgelopen en draait hij toch als hij voldoende (teveel) olie krijgt. Kzou je cilindertje is checke vanbinne op krasse of zo...
toen ik die mengsmering eruithaalde en 98 inkieperde heb ik iig genoeg gestampt op die slet wist dat het vlotterbakje nog moest vullen en had in het begin express aan de vacuum gezogen zodat hij zeker benzine kreeg maar na een kwartier stampen gaf ik het op. Hij heeft 1 maal 2 sec gedraaid met die 98 en viel terug uit en dan nog veel staan stampen maar tevergeefs. het rare was toen ik die mengsmering er terug in deed, ging hij in 2 x stampen aan :s Ivm het pompje: het werkt zeker want heb hem dan in gang gestampt en het darmpje van de olie ff van de carbu getrokken en er kwam wel degelijk olie uit dus daar ligt het ook niet aan. Ik ben zeker dat het 98 was want ik had het afgetapt van m'n andere scoot.
nope is de juiste olie. Verkeerd aangeloten is hij niet. Maar ook al was hij verkeerd aangesloten hij zou iig moeten starten en kzou der in principe mee moeten kunnen rijden maar of men cilinder het lang zou uithouden is een andere zaak
Je zegt dat de scooter loopt met mengsmering en dat ook de oliepomp is aangesloten. Ik zou gewoon mengsmering blijven tanken en je oliepomp eraf halen of leeg maken. Daarom rookt ie ook zoveel omdat er en mengsmering en olie via de oliepomp in het blok komt en datr moet verbrnad worden (-;
Je zegt dat de scooter loopt met mengsmering en dat ook de oliepomp is aangesloten. Ik zou gewoon mengsmering blijven tanken en je oliepomp eraf halen of leeg maken. Daarom rookt ie ook zoveel omdat er en mengsmering en olie via de oliepomp in het blok komt en datr moet verbrnad worden (-;
Dat is wel erg beun :S Het zou gewoon moeten werken met oliepomp en euro 98 en als het dat niet doet is er dus wat mis.
Ik zou eens de cilinder eraf trekken en die controleren op vegen en anders nog eens met euro 98 proberen en net zolang blijven kicken tot je een ons weegt.