5erveD
Active Member
Hallo snelle jelle's
Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten en een klein bommetje gebouwd.
De DR70 en dergelijke zijn van de Aerox af en heb het geheel nieuw in elkaar gestoken.
Setup is als volgt:
Stage 6 Racing MK2, pen 12.
Malossi RHQ krukas.
Polini Cp 21mm, 88 sproeier.
Standaard luchtfilter met Polini sponsje.
Yasuni C16 Carrera kevlar.
Malossi Vl14 membraam opgehoogd met 5mm TP spacer.
Polini Hi-speed vario 4,0gr rollers.
Imitatie Hebo/DMP verstelbare koppeling.
Malossi rode drukveer en gele trekveren op de maximale stand.
Standaard ontsteking.
Standaard vertanding.
De gehele overbrenging wordt binnenkort vervangen voor een Malossi overrange (16x13)
Carters zijn licht bewerkt maar niet gepoort.
Cilinder is niet getuned.
Er gaat nog een grotere carburateur komen maar wou eerst eens met dit spul de weg op en een stuk rijden en kijken hoe of wat.
Het is de bedoeling het een keer op de bank te zetten. Wellicht daarna nog het een en ander aanpassen aan de cilinder en dergelijke.
Nu vraag ik mij af hoever een standaard ontsteking gaat. Het geheel draait nu om en nabij de 11000/11500 rpm.
De set heeft nu 70km gedraaid dus het uiteindelijke aantal toeren of top is mij nog onbekend
Als ik wat topics zoek en terug lees kan een standaard ontsteking eigenlijk best wel wat hebben waar ik van sta te kijken.
Maar wanneer ga je nu kijken naar een race onsteking ?
Waar trek je de bv de grens ?
Is er iemand die mij meer over dit soort zaken kan vertellen of mij kan wijzen op waar ik hier meer over in kan lezen?
Ik ben bekend met de eventuele nadelen zoals waterpomp en lichtspoel.
Het is geen scooter die dagelijks gebruikt wordt.
Jullie inbreng wordt, zoals altijd, zeer gewaardeerd!
Om en gelijk van het moment gebruikt te maken;
Alvast een goed nieuw jaar gewenst!
Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten en een klein bommetje gebouwd.
De DR70 en dergelijke zijn van de Aerox af en heb het geheel nieuw in elkaar gestoken.
Setup is als volgt:
Stage 6 Racing MK2, pen 12.
Malossi RHQ krukas.
Polini Cp 21mm, 88 sproeier.
Standaard luchtfilter met Polini sponsje.
Yasuni C16 Carrera kevlar.
Malossi Vl14 membraam opgehoogd met 5mm TP spacer.
Polini Hi-speed vario 4,0gr rollers.
Imitatie Hebo/DMP verstelbare koppeling.
Malossi rode drukveer en gele trekveren op de maximale stand.
Standaard ontsteking.
Standaard vertanding.
De gehele overbrenging wordt binnenkort vervangen voor een Malossi overrange (16x13)
Carters zijn licht bewerkt maar niet gepoort.
Cilinder is niet getuned.
Er gaat nog een grotere carburateur komen maar wou eerst eens met dit spul de weg op en een stuk rijden en kijken hoe of wat.
Het is de bedoeling het een keer op de bank te zetten. Wellicht daarna nog het een en ander aanpassen aan de cilinder en dergelijke.
Nu vraag ik mij af hoever een standaard ontsteking gaat. Het geheel draait nu om en nabij de 11000/11500 rpm.
De set heeft nu 70km gedraaid dus het uiteindelijke aantal toeren of top is mij nog onbekend
Als ik wat topics zoek en terug lees kan een standaard ontsteking eigenlijk best wel wat hebben waar ik van sta te kijken.
Maar wanneer ga je nu kijken naar een race onsteking ?
Waar trek je de bv de grens ?
Is er iemand die mij meer over dit soort zaken kan vertellen of mij kan wijzen op waar ik hier meer over in kan lezen?
Ik ben bekend met de eventuele nadelen zoals waterpomp en lichtspoel.
Het is geen scooter die dagelijks gebruikt wordt.
Jullie inbreng wordt, zoals altijd, zeer gewaardeerd!
Om en gelijk van het moment gebruikt te maken;
Alvast een goed nieuw jaar gewenst!