Stage6 Cup vragen topic...

hahaha ik vind de reactie van 2.1 nog wel begrijpelijk ....

je moet idd niet gaan racen met een sebac veer, ik reed afgelopen seizoen met een malossi rs3 achterveer en dat was zelfs al bagger ... ik kan scatman idd aanraden om zeer zeker minimaal voor een rs24 te gaan ... anders gaat het em gewoon niet worden.

mn kappen zijn nu allemaal gespoten ... blok word op het moment geprepareerd zal binnen een aantal weken blazend en al onder de scooter geschoven worden.

ben benieuwd :D 2 april komt met de dag dichterbij :P
 
haman said:
hahaha ik vind de reactie van 2.1 nog wel begrijpelijk ....

je moet idd niet gaan racen met een sebac veer, ik reed afgelopen seizoen met een malossi rs3 achterveer en dat was zelfs al bagger ... ik kan scatman idd aanraden om zeer zeker minimaal voor een rs24 te gaan ... anders gaat het em gewoon niet worden.

mn kappen zijn nu allemaal gespoten ... blok word op het moment geprepareerd zal binnen een aantal weken blazend en al onder de scooter geschoven worden.

ben benieuwd :D 2 april komt met de dag dichterbij :P

Daarom werd Mostert ook kampioen standaard klasse met een Betor achterveertje van een paar tientjes..
 
D@ve said:
Daarom werd Mostert ook kampioen standaard klasse met een Betor achterveertje van een paar tientjes..

vergelijk nu de standaart met toen. ook de rondetijden enzo. die zijn op sommige banen gewoon dik 4 sec gezakt! zonder dat de baan of het asvalt verandert is.
 
rob#10 said:
vergelijk nu de standaart met toen. ook de rondetijden enzo. die zijn op sommige banen gewoon dik 4 sec gezakt! zonder dat de baan of het asvalt verandert is.

denk dat een binnenrotor hier de oorzaak van is.....
 
Weet ik niet, heeft niemand ronde tijden van diverse jaren achter elkaar van 1 circuit?

Binnenrotor is sinds 2 jaar toegestaan. Gaan we gewoon kijken hoe groot het verschil is van 3 en 2 jaar terug. :)
 
ff wat rond geloerd:

Berghem 2003: 1:01.3 voor Mosterd (wellicht regen?)
Berghem 2004: 58.846 voor Mosterd (invoering binnenrotor)
1e Berghem 2005: 57.893 voor van Nies (invoering curve)
2e Berghem 2005: 57.557 voor van Nies (zelfde)

Zwolle 2003: 49.465 voor Dani (std ontsteking)
Zwolle 2004: 49.564 voor van Nies (binnenrotor)
Zwolle 2005: 49.210 voor van Nies (curve)

Als ik dit zo bekijk vind ik het moeilijk conclusies te trekken dat het vrij geven van de ontsteking allemaal zoveel scheeld in ronde tijden.

Berghem zien we aanzienlijk veel snellere tijden, maar wellicht dat het daar in 2003 regende?

Verder zijn naar mijn mening in Zwolle de verschillen te klein om te zeggen dat het vrij geven van de ontsteking daadwerkelijk zo enorm veel voordeel geeft in ronde tijden.

Vanuit mijn persoonlijke ervaring (in 2004 vaste tijdstip en 2005 met curve) vind ik dat er qua gebruiks gemak en het kritische van het goed afstellen van de machine er minder moeilijk op is geworden.
 
Rayman is Laat said:
HOe zit het nu eigenlijk met primaire en secundaire vertanding in de Stage 6 Cup? EN met luchtfilters bijvoorbeeld...?
vertanding is vrij net zoals luchtfilter.
alleen wil ik je er wel op wijzen dat de geluidsgrens op 98db ligt en sommige filters daar overheen gaan.


ps heren dit is het stage 6 vragen topic
ouwehoeren graag in het daarvoor bestemde topic
 
Het afstellen was een ramp met de originele ontsteking.
De mensen die het oppakken goed voor elkaar hadden gingen hard, ook al had je waardeloze veren e.d.
 
EGT said:
Berghem zien we aanzienlijk veel snellere tijden, maar wellicht dat het daar in 2003 regende?


in 2003 was het asfalt nog ontzettend glad in berghem.. de eerste race met mooi gefreesd/schoongemaakt asfalt was begin 2005
 
ahh ok! Ja idd, dan maakt dat iig het grote verschil!

Trouwens, bedoel je niet in 2004?
Ik heb er namelijk voor het eerst in 2004 op gereden en toen vond ik het ook prima asfalt!
 
Back
Top