STAGE6 70CC SPORT PRO MK2 + C16 Setup

gewoonjochem

Well-Known Member
Goedemiddag,

Heb een Jog R met Minarelli Horizontaal en wilde mijn setup hier kwijt.

Cilinder: Stage6 70cc Sport Pro MK2
Uitlaat: Yasuni C16
Carburateur: Dell Orto 21mm PHBG (sproeier 90) en Polini powerfilter
(Multi)variateur: CVT Variateur malossi MHR2000 Multivar
Rollen: 5,1 gram (16x13)
Koppeling: Originele koppeling (+huis) met rode drukveer
V-snaar: Malossi X-Belt
Vertanding: 12-45 (Minarelli Brom)
Krukas: Origineel (blok heeft nog maar 4200km gelopen in totaal)
Ontsteking: Origineel zelfde geld voor de cdi

_________________________________________________________________________________

Hij loopt nu 95 op gps en trekt autowheelies als een malle.
__________________________________________________________________________________


Hoop dat ik iemand hiermee kan helpen / veel tijd besparen.
Tips voor deze setup zijn altijd welkom :)

Groeten, Jochem
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Denk dat je je topsnelheid misschien kwijtraakt in die rode drukveer. Lijkt mij dat 100+ makkelijk te halen moet zijn.

Heb een gele drukveer besteld om te proberen, ben bang dat deze setup de rode drukveer niet helemaal in kan drukken.

Heb ook een toerenteller gehaald kan ik kijken hoeveel toeren die blaast.
 
Zou een andere koppeling kiezen dan een Delta clutch. Polini of Stage6 zijn stuk beter, en als je dan toch bezig bent en tegen de tijd dat je vsnaar aan vervanging toe is die ook vervangen voor ee Polini of stage6 snaar. Wereld van verschil, Malossi snaren en koppelingen slippen als de ziekte.

Vertanding zou ik nog ff zo laten als ik jou was, 13/44 is leuk voor een 150m sprintje maar als een scooter voor het lekkere weer zou ik er niet voor kiezen
 
Heb de 12/45 vertanding er toch in laten zitten.

Heb er nu een gele (Malossi) drukveer inzitten (ipv. rood Malossi) maar hij stottert iets tot de 5 km/u dus denk ik toch weer een rode drukveer toepassen.
Of juist andere sterkte trekveren (weet ff niet welke er nu in zitten).

Lijkt me geen afstelprobleem van de carb. of krijgt hij wel te weinig lucht met wegrijden.
 
Noem me maar een ouwe zak, maar waarom zou je op een Jog boven de 100 willen uitkomen?

De jog van mijn zoon loopt 82 GPS en dat is al behoorlijk aan de grens, wat verantwoord is op de openbare weg. Een flinke kuil, gat in de weg en je ligt op je bek. Zo'n Jog is eigenlijk veel te licht voor dit soort snelheden. Zeker gezien er achter geen schijf zit en je de boel met een trommelrem moet zien te vertragen.

Als het voor circuit gebruik is heb ik niets gezegd btw....
 
Noem me maar een ouwe zak, maar waarom zou je op een Jog boven de 100 willen uitkomen?

De jog van mijn zoon loopt 82 GPS en dat is al behoorlijk aan de grens, wat verantwoord is op de openbare weg. Een flinke kuil, gat in de weg en je ligt op je bek. Zo'n Jog is eigenlijk veel te licht voor dit soort snelheden. Zeker gezien er achter geen schijf zit en je de boel met een trommelrem moet zien te vertragen.

Als het voor circuit gebruik is heb ik niets gezegd btw....
100+ is gewoon mijn doel om met deze te halen.

Heeft hij eenmaal 100 gehaald dan bouw ik m misschien weer terug naar snel optrekken en dat ie 90 loopt ofzo.

Tevens rijd ik alleen vol gas op wegen waar ik zeker weet dat het kan.

Laatste test (95 km/u) was tevens wel in het donker op een lange rechte weg waar ik vaker rijd. Echter heb ik wel eerst de weg met 50 afgereden om te kijken of er niks op de weg lag.

Ik snap je punt, 100 is echt hard met een onverstevigd frame. Trommelrem achter heb ik wel vervangen voor Stage 6 R/T remsegmenten.
Post automatically merged:

Ook vind ik dat het verschil tussen schijf en trommel achter niet zo groot. Meeste remkracht is voorin en die remt super. Achter slipt gewoon als ik mijn rem te ver in trek.
 
Lijkt me geen afstelprobleem van de carb. of krijgt hij wel te weinig lucht met wegrijden.
Lijkt mij juist wel een carb afstel ding, als het in de overbrenging zit dan trekt ie misschien beetje moeilijk door maar stotteren zou je dat ook niet noemen toch.

Maar 100 is toch niet zo'n gekke snelheid? Was op de middelbare bij mij altijd 120 het magische getal wat je wilde halen.
 
Ik vind de rollen erg zwaar voor minarelli horizontaal i.c.m. deze cilinder. Zou dat ergens tussen de 4,1 en 4,5 zoeken.
 
Ik vind de rollen erg zwaar voor minarelli horizontaal i.c.m. deze cilinder. Zou dat ergens tussen de 4,1 en 4,5 zoeken.

Ik heb er 4,7 in gezet maar dan schiet hij gelijk hoog in de overtoeren. Nu 5,5 maar dan heeft hij een kleine dip dus ga ik 4,7 met 5,5 mixen.
 
Heb hem gistermorgen getest. Zat op 95 met gps meting.

Helaas kon ik gisteravond naar huis lopen want hij is weer stuk voor de verandering..

Ik reed naar huis en toen maakte die een ratelend geluid, dus ik wilde hem even stopzetten maar toen viel die zelf al uit.

Wss een warmloper wat ik raar vind aangezien ik niet eens hard reed ofzo. Ook liet ik hem rustig opwarmen voordat ik ging. Vanmiddag maar even loshalen dus..
 
Heb hem gistermorgen getest. Zat op 95 met gps meting.

Helaas kon ik gisteravond naar huis lopen want hij is weer stuk voor de verandering..

Ik reed naar huis en toen maakte die een ratelend geluid, dus ik wilde hem even stopzetten maar toen viel die zelf al uit.

Wss een warmloper wat ik raar vind aangezien ik niet eens hard reed ofzo. Ook liet ik hem rustig opwarmen voordat ik ging. Vanmiddag maar even loshalen dus..

Helaas jammer, volgens mij rijd je lucht gekoeld. Het weer was goed maar ook niet 35 graden of zo. Ik zou kijken of het een warmloper was?
Rijd je niet iets te arm? Of trek je ergens valse lucht
Post automatically merged:

Heb hem gistermorgen getest. Zat op 95 met gps meting.

Helaas kon ik gisteravond naar huis lopen want hij is weer stuk voor de verandering..

Ik reed naar huis en toen maakte die een ratelend geluid, dus ik wilde hem even stopzetten maar toen viel die zelf al uit.

Wss een warmloper wat ik raar vind aangezien ik niet eens hard reed ofzo. Ook liet ik hem rustig opwarmen voordat ik ging. Vanmiddag maar even loshalen dus..
Zoek het soms op andere plekken. Kijk of je benzine hebt.
Kijk ff kort je overbrenging rond of Alles nog goed zit. En even bij je vlotter/sproeiers of membraan.
 
Last edited:
Vaak naaldlager kapot , en daardoor zuiger kapot.
Maandje geleden al gebeurd daardoor een mhr naaldlager er in gestoken.

Oorzaak is gevonden. Zuigerveer is flink beschadigd. En er zitten flinke krassen/deuken rondom de uitlaatpoorten.image.jpg
F3F471AB-9D10-4619-AAE4-B8EBB49A7DB4.jpeg

Heb hem proberen op te honen maar dat gaat wss ook niets worden aangezien de nicasil al deels weg is.image.jpg
Post automatically merged:

Helaas jammer, volgens mij rijd je lucht gekoeld. Het weer was goed maar ook niet 35 graden of zo. Ik zou kijken of het een warmloper was?
Rijd je niet iets te arm?
Ik rijd inderdaad lucht gekoeld (veel spijt van).

Mijn mengsel was dit keer 1:37 wel had ik andere olie dan normaal aangezien mijn castrol op is.
Nu had ik tijdelijk LS+ 2 stroke van husqvarna.
Moest wel prima olie zijn lijkt mij.

Sproeier 90 wel koffiebruin.
 
Last edited:
Maandje geleden al gebeurd daardoor een mhr naaldlager er in gestoken.

Oorzaak is gevonden. Zuigerveer is flink beschadigd. En er zitten flinke krassen/deuken rondom de uitlaatpoorten.View attachment 70268
View attachment 70269

Heb hem proberen op te honen maar dat gaat wss ook niets worden aangezien de nicasil al deels weg is.View attachment 70270
Post automatically merged:


Ik rijd inderdaad lucht gekoeld (veel spijt van).

Mijn mengsel was dit keer 1:37 wel had ik andere olie dan normaal aangezien mijn castrol op is.
Nu had ik tijdelijk LS+ 2 stroke van husqvarna.
Moest wel prima olie zijn lijkt mij.

Sproeier 90 wel koffiebruin.
Aaa oke olie zou het probleem niet moeten maken denk ik.
Ik vind je wel enigzins rijk mengen. Ik zou t op 40/45 houden.
En overstappen op water gekoeld
 
Aaa oke olie zou het probleem niet moeten maken denk ik.
Ik vind je wel enigzins rijk mengen. Ik zou t op 40/45 houden.
En overstappen op water gekoeld
Ja, maar deze geknapte zuigerveer kan ook voorkomen op LC toch?

Deze cilinder is denk ik afgeschreven of kan ik met goed en voorzichtig inrijden deze een beetje levend houden?
 
Back
Top