Stage6 70cc Streetrace afstellen

Voodo Rox

New Member
Hallo,

Ik heb een aerox met stage6 streetrace 70cc. Ben al een hele tijd bezig met afstellen van dit ding maar kom nou nooit echt op het ideale uit. Hij gaat nu +- 100kmh maar volgens mij zou hij veel harder moeten kunnen en harder kunnen optrekken.

Dit is mijn setup nu:
-Stage6 streetrace 70cc
-Polini cp21 met powerfilter van polini (sproeier 116)
-Stage6 vario met 5g rollen
-Stage6 v-snaar
-Polini 3g koppeling
-Polini drukveer 28kg/3.8
-Stage6 pro replica uitlaat (ontgrensd)

Iemand die tips of een oplossing heeft?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe oud is die uitlaat ? Voornamelijk de Demper , is die nog genoeg gevuld?
.Als die half leeg is , of bijna leeg is ,heb je te weinig tegen druk .
 
De Stage6 pro replica uitlaat is eigenlijk een 50cc uitlaat met een vaste flens.
Deze uitlaat doet het ook leuk op laagtoerige (gietijzeren) 70cc cilinders zoals de DR of Malossi sport...

Voor jouw (ori) streetrace 70cc cilinder moet je het meer zoeken richting de C16 van Yasuni of de R1200 van stage 6.
 
Als ik het goed heb , is Stage6 Streetrace ,een laagtoerige Cilinder , gelijk waardig aan Malossi Sport , Dr 70
Een Cilinder Stage6 - 70 cc - RACING MKII is een Hoogtoerige Cilinder .

Mijn vraag is nu ... is een C16 van Yasuni of de R1200 van stage 6, niet te hoog gegrepen voor een Stage6 streetrace 70cc ??
 
De Stage6 pro replica uitlaat is eigenlijk een 50cc uitlaat met een vaste flens.
Deze uitlaat doet het ook leuk op laagtoerige (gietijzeren) 70cc cilinders zoals de DR of Malossi sport...

Voor jouw (ori) streetrace 70cc cilinder moet je het meer zoeken richting de C16 van Yasuni of de R1200 van stage 6.
Streeteace is een laagtoerige 70
 
Ik weet dat deze cilinder als laagtoerig wordt ervaren met iets meer power.
Echter komt deze cilinder akelig dicht in de buurt van de oude (roze top 70) van Top performance welke niet meer gemaakt word.

Zelfs met een Yasuni R of oude type Gia shot en/of de Hebo gara moet het beestje ruim kunnen uitrijden tot 110 echte km/u.
 
T maakt wel verschil in optrekken en snelheid.
Nee.
Post automatically merged:

De Stage6 pro replica uitlaat is eigenlijk een 50cc uitlaat met een vaste flens.
Deze uitlaat doet het ook leuk op laagtoerige (gietijzeren) 70cc cilinders zoals de DR of Malossi sport...

Voor jouw (ori) streetrace 70cc cilinder moet je het meer zoeken richting de C16 van Yasuni of de R1200 van stage 6.
Absoluut niet, ik zou je orienteren op het toerengebied van een streetrace giet 70. Volgens mij heb je de verkeerde cilinder voor je want c16 is te hoog gegrepen laat staan een r1200
Post automatically merged:

Ik weet dat deze cilinder als laagtoerig wordt ervaren met iets meer power.
Echter komt deze cilinder akelig dicht in de buurt van de oude (roze top 70) van Top performance welke niet meer gemaakt word.

Zelfs met een Yasuni R of oude type Gia shot en/of de Hebo gara moet het beestje ruim kunnen uitrijden tot 110 echte km/u.
Gia shot loopt idd erg mooi op minarelli, had zelf een roze top met een shot v4. Liep 120 met uitloop op de testbank.
 
Ik weet dat deze cilinder als laagtoerig wordt ervaren met iets meer power.
Echter komt deze cilinder akelig dicht in de buurt van de oude (roze top 70) van Top performance welke niet meer gemaakt word.

Zelfs met een Yasuni R of oude type Gia shot en/of de Hebo gara moet het beestje ruim kunnen uitrijden tot 110 echte km/u.
Bedoel je niet de sport pro?
 
Nee.
Post automatically merged:


Absoluut niet, ik zou je orienteren op het toerengebied van een streetrace giet 70. Volgens mij heb je de verkeerde cilinder voor je want c16 is te hoog gegrepen laat staan een r1200
Post automatically merged:


Gia shot loopt idd erg mooi op minarelli, had zelf een roze top met een shot v4. Liep 120 met uitloop op de testbank.
T maakt wel verschil ik heb het toch zelf gemerkt. K ga toch geen leugens vertellen
 
5grams rolletjes niet een beetje zwaar voor deze setup? Probeer eens rond de 4.5 - 4.7 grams..

Geen idee waar de drukveer mee te onderscheiden is.

Maar zou rond een malossi geel eerst proberen. Mocht dat net te slap zijn een malossi rood erin zetten.
 
Back
Top