Stage6 24mm carb (replica), of toch maar niet?

Gl&

Well-Known Member
Hey,

Ik kan via via goedkoop aan een Stage 6 carb komen, die mijn setup (misschien) verder kan aanvullen.
Het gaat om de 24mm replica versie gebaseerd op de Mikumi 24mm vlakschuif.

Het is slechts een straatsetup, dus zuinigheid is een ander punt waar ik me een beetje zorgen om maak met deze carb, omdat in het algemeen 17.5 tot 21mm aangeraden wordt. Het mag uiteraard sportief rijden, maar ik wil niet elke dag aan het tankstation staan 8P

Het gaat om volgende setup:

  • DR 70 RPM
  • Doppler krukas pen 10
  • Standaard membraan met (Kundo) Carbon kleppen
  • Vervroegde standaard ontsteking (17 graden)
  • Gianelli extra chroom
  • Hebo vario; 4.1 gr. rollen
  • Hebo koppeling; rode drukveer en blauwe trekveertjes
Wat denken jullie hiervan, goede aanvulling voor deze setup of toch maar niet?:x
 
Advertisement - register to remove this

Zeer zeker niet. Een 17,5 zal MEER dan genoeg zijn. Die uitlaat die je hebt knijpt hem sowieso behoorlijk hard. En die ontsteking vervroegen is ook nergens voor nodig.
 
De ontsteking heb ik vervroegd omdat mij gezegd is dat minarelli een vrij laat ontstekingstijdstip heeft, het leek mij geen kwaad te kunnen om dit te doen:p

OT: voor het verbruik van een carb heb ik mij gebaseerd op volgend topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f50/welke-carb-op-dr70-104761/
Maar omdat hij flink inhoudt op de uitlaat, kan ik dan misschien beter de 12mm carb die ik op mijn huidige setup heb gebruiken hiervoor? Mits iets rijker afgesteld natuurlijk ;)
 
12mm kan prima, 17,5mm is iets ''leuker'' misschien, maar een 12mm voldoet ook prima.

En je hoeft hem niet ''rijker'' of ''armer'' af te stellen, gewoon goed afstellen en dan is dat goed.
 
idd , 24mm is gewoon veel te groot voor zo'n setup , onpraktisch een 17,5mm is prima op zo'n setup , mits je een echte Dell ortho neemt..

19/21mm kan nog , maar IMO niet echt makkelijk tov een 17,5..

onsteking op standaard is perfect , dus weer terug zetten..

verder zou ik eerst eens beginnen met een fatsoenlijke uitlaat bijv. een Gianelli shot oid , de Extra is waardeloos op 70cc in verhouding..

en een langere vertanding zal niet verkeerd zijn...
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties :*

Het wordt eerder een 'leuke straatscooter' voor naar mn werk te rijden, daarom dat ik koos voor de slijtvaste DR. De gianelli is slechts een tijdelijke oplossing, hij mag best inhouden op topsnelheid :)
 
Back
Top